برخی در قالب شرکت های موجه، اقدام به کسب درآمدهای حرام و نامشروع می کنند
برخی در قالب شرکت های موجه، اقدام به کسب درآمدهای حرام و نامشروع می کنند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: وجود صدها موقوفه در جای جای تبریز و استان آذربایجان‌شرقی، حاکی از ایمان قوی و توجه به فرهنگ نوع دوستی در خطه آذربایجان از صدها سال پیش بوده و موقوفه های ارزشمند و با عظمتی همچون مجموعه های قائم مقام و ربع رشیدی، گواهی بر اهمیت فرهنگ کار خیر در این استان کشور است.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در ششمین همایش خیرین سلامت استان گفت: تبریز و آذربایجان از گذشته های دور تا کنون، مهد علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده و مشارکت در سنت حسنه کارهای خیر نیز از جمله ویژگی های مردم این دیار است. برگزاری همایش های این چنینی نیز نقش بسیار موثری در استمرار فرهنگ مشارکت در کارهای خیر دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: وجود صدها موقوفه در جای جای تبریز و استان آذربایجان شرقی، حاکی از ایمان قوی و توجه به فرهنگ نوع دوستی در خطه آذربایجان از صدها سال پیش بوده و موقوفه های ارزشمند و با عظمتی همچون مجموعه های قائم مقام و ربع رشیدی، گواهی بر اهمیت فرهنگ کار خیر در این استان کشور است.

وی با بیان اینکه خیران، انسان‌هایی شریف هستند که مراحل کمال را پیموده و هم نوع دوستی را بر خودپرستی ترجیح داده‌اند ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مشارکت مردم در کارهای خیر افزایش یافته است ولی متاسفانه دنیا پرستی و مادی گرایی به اصلی‌ترین همّ و غم بسیاری از مردم تبدیل شده و فرهنگ غربی بر فرهنگ اسلامی، سایه افکنده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از فعالیت غیرقانونی و سواستفاده برخی شرکت ها در استان نیز انتقاد کرد و ادامه داد: در کنار همین انسان های خیر و نیکوکار، افرادی نیز وجود دارند که در قالب شرکت هایی موجه، اقدام به کارهایی از جمله زمین خواری و اختلاس کرده و به کسب درآمدهای حرام و نامشروع از بیت المال مشغول می شوند. این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ گونه تعارفی با هنجارشکنان و اخلال گران اقتصادی نداشته و متخلفین را به دستگاه قضا می سپاریم.

پورمحمدی بر ضرورت الگوسازی از خیرین برای نسل جوان توسط مسئولان، تاکید و اظهار کرد: آشنایی هرچه بیشتر جوانان با انسان های خدادوست و نیکوکار، باعث استمرار کارهای خیر و همچنین کاهش روزافزون فساد می شود.

وی در ادامه با اشاره به تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا ابراز کرد: اقدامات خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران، باعث تحریم بسیاری از اقلام دارویی نیز شد که بر خلاف قواعد مسلم حقوق بشر است . ولی ملت ایران همچنان استوار در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستادگی خواهند کرد.

وی همچنین اظهار کرد: همواره در کنار خیرین هستیم و با یکدیگر برای رفع مشکلات استان تلاش خواهیم کرد.