برای حل مشکل اشتغال باید به سمت رشته های خوداشتغالی برویم
برای حل مشکل اشتغال باید به سمت رشته های خوداشتغالی برویم
مدیر هنرستان نو فکران جوان گفت: با توجه موضوع مشکلات اشتغال در جامعه امروز باید برای رفع این مساله به سمت رشته‌های خوداشتغالی برویم.

به گزارش قلم پرس، مهدی شیردل در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس هنرستان نو فکران جوان با بیان اینکه این هنرستان از سال ۹۲ به عنوان یک هنرستان غیردولتی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: در زمان تأسیس این مجموعه دوستان اصرار بر تأسیس دبیرستان داشتند چراکه هزینه کمتری نسبت به هنرستان دارد، اما با توجه به اینکه علاقه به فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای داشتم اقدام به تأسیس هنرستان غیردولتی کردیم.

وی افزود: در ابتدای کار با دو رشته نقشه‌کشی ساختمان و برق ساختمان کار خود را شروع کردیم و در حال حاضر با گذشت ۸ سال هنرستان نو فکران جوان در ۵ رشته کاربردی و مود نیاز جامعه هنرجو می‌پذیرد.

مدیر و مؤسس هنرستان نو فکران جوان، ادامه داد: در حال حاضر در کنار رشته‌های نقشه‌کشی و برق ساختمان رشته‌های طلا و جواهرسازی، تعمیر موبایل و تعمیر، نصب و سرویس آسانسور در این هنرستان به‌صورت کاربردی و علمی آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در شمال غرب کشور رشته طلا و جواهرسازی در این هنرستان آموزش داده می‌شود و توانسته‌ایم رتبه ۳ کشوری را در این رشته به دست بیاوریم.

شیردل با تأکید بر اینکه رشته‌های تأسیس شده با توجه به نیازهای روز جامعه و پس از بررسی‌های لازم انتخاب شده است، ادامه داد: یکی دیگر از رشته‌های تدریس شده در این هنرستان رشته تعمیر موبایل در بحث سخت‌افزار و نرم‌افزار هست به طوری که هنرجویان این مجموعه توانستند رتبه ۴ کشوری را به دست بیاورند و امروز این هنرجویان به‌راحتی می‌توانند گوشی‌های آیفون را تعمیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه موضوع مشکلات اشتغال در جامعه باید برای رفع این مساله به سمت رشته‌های خوداشتغالی برویم که برای رسیدن به این مسئله سرمایه کلان یا داشتن دانش صنعتی می‌باشیم.

مدیر و مؤسس هنرستان نو فکران جوان ادامه داد: در حال حاضر این مجموعه ۱۸۰ هنرجو در شیفت روزانه و ۲۶۰ هنرجو در شیفت شبانه فعالیت می‌کند و ۷۰ درصد دانش‌آموزان این هنرستان در بازار کار مشغول به فعالیت شده‌اند و در طول هشت سال گذشته ۲۰۰۰ نفر از این هنرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

شیردل با بیان اینکه به دنبال ایجاد رشته‌های به روز و موردنیاز جامعه هستیم، گفت: بر اساس همین موضوع در سال تحصیلی آینده رشته تعمیر تجهیزات پزشکی نیز در این هنرستان ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص هزینه های آموزشی در بحث فنی و حرفه‌ای بیان کرد: آموزش هر هنرجو برای این مجموعه به تناسل شته های حدود ۵ الی ۷ میلیون تومان هزینه تحمیل میکند، با وجود این مساله و وجود شرایط اقتصادی جامعه این هنرستان با پایین ترین تعرفه ها کار کرده و حتی در سال ۳۵ نفر به صورت رایگان در این مجموعه آموزش داده می شوند.

مدیر هنرستان نو فکران جوان با اشاره به بحث شیوع بیماری کرونا و آموزش‌های مجازی، افزود: لازمه آموزش در هنرستان انجام فعالیت‌های عملی بوده و آموزش‌های مجازی پاسخگوی آموزش در هنرستان‌ها نیست، ما تلاش کردیم تا از فرصت وضعیت زرد و نارنجی بیشترین استفاده را داشته باشیم و کارگاه‌های خود را با تنها پنج نفر دانش‌آموز برگزار کنیم و با بهبود وضعیت حتی در تابستان نیز کلاس‌های خود را ادامه خواهیم داد تا خللی در امر آموزش دانش‌آموزان به وجود نیاید.