انفجار در پاکستان ۱۱ کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت
انفجار در پاکستان ۱۱ کشته و ۵۰ زخمی بر جای گذاشت

انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازاری در یک منطقه عمدتاً شیعه‌نشین در مناطق قبایلی پاکستان دستکم ۱۱ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشته است. به گزارش قلم پرس، ارتش پاکستان از اعزام یک بالگرد برای انتقال مجروحان خبر داده است. همچنین تصاویر تلویزیونی از حضور نیروهای اَِمدادی و آمبولانس در محل حادثه خبر می‌دهد. شاهد علی‌خان، […]

انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازاری در یک منطقه عمدتاً شیعه‌نشین در مناطق قبایلی پاکستان دستکم ۱۱ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش قلم پرس، ارتش پاکستان از اعزام یک بالگرد برای انتقال مجروحان خبر داده است. همچنین تصاویر تلویزیونی از حضور نیروهای اَِمدادی و آمبولانس در محل حادثه خبر می‌دهد.

شاهد علی‌خان، یکی از مقامات محلی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «تاکنون ۱۱ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.»

وی گفت: «این حادثه بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده روی داد؛ این خودرو در این بازار متوقف بود و هنوز مشخص نیست که آیا این حمله‌ای انتحاری بوده است یا خیر.»

به گفتۀ منابع بیمارستانی، از آنجایی ‌که حال شماری از مجروحان وخیم است، احتمال می‌رود که شمار تلفات این انفجار افزایش یابد.

این حمله در حالی انجام‌ شده است که ناآرامی‌های ماه فوریه در مناطق مختلف پاکستان ۱۳۰ کشته برجای گذاشته است.

در همین حال گروه جماعت الحرار، شاخه‌ای از طالبان پاکستان، با ارسال پیامی به خبرگزاری فرانسه، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. این گروه همچنین مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری ماه فوریه در لاهور را که ۱۴ کشته برجای گذاشت، برعهده ‌گرفته بود.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، انفجار روز جمعه را محکوم کرد و گفت این یک «وظیفه» است که روند «از بین بردن کامل» تروریسم در پاکستان ادامه یابد.

علامه رجا نصیر عباس، رئیس یک سازمان سیاسی شیعی در پاکستان، گفت رهبران شیعی «ضعف نهادهای امنیتی» را عامل این حمله می‌دانند.

وی گفت: «تروریست‌ها از ده‌ها ایست بازرسی عبور می‌کنند و حملات را انجام می‌دهند؛ این مسئله علامت سؤالی مقابل فعالیت نهادهای امنیتی قرار می‌دهد.»

 

منبع: پرس تی‌ وی فارسی