انتشار اسناد جدید همکاری ترکیه با داعش +عکس
انتشار اسناد جدید همکاری ترکیه با داعش +عکس

شبکه روس زبان اسناد افشاگرانه ای را از همکاری نفتی داعش با ترکیه منتشر کرد که ادعاهای قبلی دولت ترکیه مبنی بر نداشتن ارتباط با داعش را قاطعانه رد می کند. شبکه تلویزیونی “راشا تودی” در سایت خود اسناد به دست آمده و گواهی سربازان اسیر داعش را در باره صادرات نفت این گروه تروریستی […]

شبکه روس زبان اسناد افشاگرانه ای را از همکاری نفتی داعش با ترکیه منتشر کرد که ادعاهای قبلی دولت ترکیه مبنی بر نداشتن ارتباط با داعش را قاطعانه رد می کند.

شبکه تلویزیونی “راشا تودی” در سایت خود اسناد به دست آمده و گواهی سربازان اسیر داعش را در باره صادرات نفت این گروه تروریستی و همکاری آن با ترکیه منتشر کرد.

این اسناد را نیروهای پیشمرگه کرد سوریه در حین هجوم به شهر شدادی در استان حسکه واقع در شمال این کشور در اختیار گرفته و سپس آنها را به خبرنگاران روسی بازدیدکننده از این منطقه واگذار کردند. بعلاوه نیروهای کرد در حین این هجوم تعدادی شبه نظامیان اعزامی از ترکیه، عربستان و بعضی دیگر کشور ها را به اسارت گرفته و از آنها اطلاعاتی در باره همکاری داعش با ترکیه به دست آورده اند.

شهر الشدادی سوریه پس از فرار تروریست های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)

شهر الشدادی سوریه پس از فرار تروریست های عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)

برای مثال یک شبه نظامی ترک گفت که اکثر جهادگران از طریق ترکیه وارد سوریه می شوند و نیروهای ترکیه هیچ مانعی در تردد آنها ایجاد نمی کنند.

وی اضافه کرد: “فرماندهمان به من گفت در صورتی که زخمی شوم و یا در محاصره بیفتم، باید به ترکیه فرار کنم”.

بارنامه های استخراج نفت که تروریست ها در شهر الشدادی جا گذاشتند. در بالا مهر داعش دیده می شود.

بارنامه های استخراج نفت که تروریست ها در شهر الشدادی جا گذاشتند. در بالا مهر داعش دیده می شود.

کردها در اثبات این سخنان گذرنامه های ضبط شده ازشبه نظامیان را در اختیار خبرنگاران قرار داده اند که این  گذرنامه های کشورهای مختلف بوده ولی همه دارای مهم ورود به ترکیه بودند. گفتنی است تعدادی از این گذرنامه ها روسی بوده که هم برای مردان و هم برای زنان و عمدتا به نام افراد ساکن داغستان، استان وولگاگراد و بعضی مناطق دیگرصادر شده اند.

این شبه نظامی ترک در ادامه سخنان خود گفت داعش نفت استخراج شده را به ترکیه می فروشد و حجم این تجارت “به قدری زیاد است که ترکیه نمی تواند از آن بی اطلاع باشد”.

فهرست رانندگان و کامیون های حمل کننده نفت از اراضی تحت کنترل داعش

فهرست رانندگان و کامیون های حمل کننده نفت از اراضی تحت کنترل داعش

“راشا تودی” اسناد اغتنامی مربوط به استخراج و صادرات نفتی داعش را در اختیار گرفته که حکایت از دامنه بسیار گسترده و مدیریت فرایندی این کار می دهد. از جمله این اسناد میتوان فرم های پر شده اداره نفت و گاز وزارت منابع طبیعی دولت اسلامی را در باره بارگیری نفت در تانکرها در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶  دید. بر اساس این فرم ها، رانندگان تانکرها در ماه ژانویه نفت را به قیمت ۱۲ تا ۲۶ دلار در ازای هر بشکه دریافت نمودند. بارگیری از میدان نفتی کبیبه واقع در شمال شرق شدادی و بعضی دیگر از میدان های نفتی تحت کنترل داعش به انجام رسید. تنها در یکی از این میدان ها طی چند روز در ماه ژانویه نفت به ارزش ۵ هزار دلار فروخته شد.

1316957

یک سند دیگر نامه ای رسمی در باره استخدام دو مهندس جدید در اداره نفت و گاز داعش در ولایه البرکه است. در این نامه وظایف تخصصی این مهندسان به طور مفصل تشریح شده و گفته می شود   آنها مسئول ترمیم تجهیزات نفتی آسیب دیده بر اثر حملات هوایی و کشیدن خط لوله های جدید هستند.

1316896

بر اساس اسناد به دست آمده، به طور کلی ۱۷ نفر از جمله ۵ سردسته در اداره نفت و گاز ولایه البرکه مشغول کار هستند.