استقبال تخم‌مرغی از سخنگوی وزارت دفاع عربستان در لندن
استقبال تخم‌مرغی از سخنگوی وزارت دفاع عربستان در لندن

سرتیپ احمد العسیری، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی، با پرتاب تخم‌مرغ فعالان حقوق بشر در لندن، پایتخت بریتانیا، مورد استقبال قرار گرفت. به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی ‌وی فارسی تصاویر ویدئویی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که سم والتون، فعال حقوق بشر بریتانیایی، تلاش دارد تا عسیری را پیش از سخنرانی […]

سرتیپ احمد العسیری، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی، با پرتاب تخم‌مرغ فعالان حقوق بشر در لندن، پایتخت بریتانیا، مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی ‌وی فارسی تصاویر ویدئویی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که سم والتون، فعال حقوق بشر بریتانیایی، تلاش دارد تا عسیری را پیش از سخنرانی این مقام سعودی در لندن، بازداشت کند؛ اما با حرکات زنندۀ محافظان و خود این مقام سعودی روبرو می‌شود.

این فعال می‌گوید: «شما بازداشت شهروندی را مختل کردید.» در همین حال محافظان عسیری مانع از بازداشت وی می‌شوند.

این ژنرال سعودی سپس حرکتی زننده خطاب به این فعال بریتانیایی انجام می‌دهد.

العسیری همچنین پیش از سخنرانی در نشست شورای روابط خارجی اروپا، با پرتاب تخم‌مرغ از سوی معترضان روبرو شد.

والتون گفت: «عسیری نمایندۀ رژیمی است که هزاران نفر را در یمن کشته و به‌طور کامل به قوانین بین‌المللی بی‌اعتنا بوده است. عسیری نباید مورد استقبال قرار گیرد و با وی مانند یک شخصیت برخورد شود؛ وی باید بازداشت شود و به خاطر جنایات جنگی مورد بازجویی قرار گیرد.»

وی همچنین عسیری را «مدافع ارشد جنایت جنگی در یمن» عنوان کرده است.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

گروه موسوم به مرکز قانونی حقوق و توسعۀ یمن  اعلام کرده است در حملۀ نظامی عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی بیش از ۱۲ هزار و ۴۰ یمنی، از جمله ۲ هزار و ۵۶۸ کودک و یک هزار و ۸۷۰ زن، کشته و دستکم ۲۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

همچنین جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، گفته است در حملات سعودی‌ها به یمن تاکنون دستکم ۱۰ هزار یمنی کشته و بالغ بر ۴۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.