اختلافات در ایران پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود
اختلافات در ایران پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود

وزیر امور خارجه کشورمان به اهمیت حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی در جریان انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: در ایران برخلاف برخی از کشورها اختلافات در پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود و دیدگاهی که از سوی مردم دارای مقبولیت بیشتری است انتخاب و پذیرفته می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از […]

وزیر امور خارجه کشورمان به اهمیت حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی در جریان انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: در ایران برخلاف برخی از کشورها اختلافات در پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود و دیدگاهی که از سوی مردم دارای مقبولیت بیشتری است انتخاب و پذیرفته می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف ظهر امروز در مراسم رونمایی از پرتال جدید وزارت امور خارجه در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که «ایران به پشتوانه مردمش در صحنه بین‌المللی با اقتدار حضور دارد»، افزود: شرایط ایران را با هر کشور دیگری مقایسه کنید متوجه می‌شوید که ما شرایط بی‌نظیری داریم ولی این‌که ما از این ظرفیت به چه میزان استفاده می‌کنیم موضوع جداگانه‌ای است. ما برای استفاده از این ظرفیت باید تلاش بیشتری کنیم، خودباوری‌مان را افزایش دهیم و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای استفاده بهینه از این موقعیت داشته باشیم.

وی با تبریک فرا رسیدن سال جدید شمسی و همچنین در پیش بودن انتخابات در این سال گفت: ان‌شاءالله مردم ایران با حضور باشکوه خود پای صندوق‌های رأی مردم‌سالاری اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشند، مردم‌سالاری که ویژگی‌های آن در سال ۱۳۹۲ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری بیان شد.

وی با بیان این‌که «مقام معظم رهبری در سخنان خود در آن زمان تأکید کردند که همه مردم به پای صندوق‌های رأی بیایند»، ادامه داد: در ایران برخلاف برخی از کشورها اختلافات در پای صندوق‌های رأی تمام می‌شود در واقع اختلافات با صندوق‌های رأی تمام می‌شود و دیدگاهی که از سوی مردم دارای مقبولیت بیشتری است از سوی آن‌ها انتخاب و پذیرفته می‌شود.

ظریف در ادامه با بیان این‌که «مقام معظم رهبری آرای مردم را حق‌الناس عنوان کردند و تأکید کردند که مسئولان همه باید از این آرا حفاظت و به آن احترام بگذارند»، گفت: مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات به حاکمیت و دولت قدرت و اقتدار می‌دهند تا در صحنه بین‌المللی برای دفاع از منافع ملت ایران با اقتدار و شجاعت بیشتری حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی در سال ۱۳۹۲ نبود هیچ وقت غربی‌ها به پای میز مذاکره نمی‌آمدند. برخی فکر می‌کنند که ایران بعد از انتخابات ۹۲ به پای میز مذاکره آمد در حالی که ایران همیشه آماده مذاکره بود و این غربی‌ها بودند که با حضور باشکوه در انتخابات مردم متوجه شدند که تحریم‌ها به اهداف خود نرسیده و شکست خورده است و مردم ایران ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: این حضور باشکوه باعث شد که نمایندگان این ملت بتوانند با اقتدار و شجاعت در این مذاکرات دشوار حضور پیدا کنند و امور را به پیش ببرند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان به برخی از اظهار نظرهای اخیر مقامات برخی از کشورها علیه ایران و نوع صحبت آن‌ها در ارتباط با ملت ایران اشاره کرد و گفت: مردم ایران در انتخابات آتی بار دیگر با حضور باشکوه خود در پای صندوق‌های رأی این پیام را به همه دنیا به خصوص کسانی که سر سازش با ما ندارند خواهند رساند که باید با این مردم با زبان تکریم و احترام سخن گفت نه تهدید و ارعاب.

ظریف در ادامه سخنان خود در مراسم رونمایی از پرتال جدید وزارت خارجه با تشکر از سخنگوی وزارت خارجه و دیگر همکاران وی جهت آماده کردن این پرتال اظهار داشت: امیدوارم که از این طریق بتوانیم هر چه بیشتر در جهت آگاهی به افکار عمومی و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که «حوزه دیپلماسی عمومی یکی از ضروری‌ترین و همزمان دشوارترین حوزه های دیپلماسی است گفت:‌این حوزه حوزه ای است که به شدت در حال تحول است.

وی با بیان این‌که «با توجه به گسترش رسانه ها و فضای مجازی اطلاع رسانی از انحصار خارج شده است» اظهار داشت: این روزها دیگر نمی‌شود از واژه امپراتوری رسانه استفاده کرد؛ چراکه هر فردی حتی در خانه می‌تواند با ابزاری محدود یک پیام را به جهانیان منتقل کند. امروز دیگر نمی‌شود مانع نشر و انتشار پیامی شد و این مزیتی است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم اگر قبلا دیگران مانع رسیدن پیام ایران و جمهوری اسلامی ایران به عرصه بین‌الملل می‌شدند دیگر این مانع را نداریم در صورتی که البته در همین چارچوب نیازمندیم که کار خوبی انجام دهیم و محتوا و بسته‌ای مناسب ارائه کنیم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با بیان این‌که «چالش دیگر در حوزه دیپلماسی عمومی و حوزه روابط عمومی ناممکن بودن انتخاب مخاطب است» ادامه داد: این چالش و موضوعی است که ما معمولا در صحبت کردن و اظهارنظرهای‌مان در نظر نمی‌گیریم. شما امروز در دنیای کنونی هر صحبتی که می‌کنیم به یمن رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی در فاصله‌ای حتی کمتر از دقیقه و ساعت ابعاد جهانی به خود می گیرد . موقعی که ما در یک جمع محدود دوستانه با حضور تعدادی از همکاران رسانه و وزارت خارجه  صحبت می‌کنیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که سخنان ما را حتی آن فردی که در روستای دور دست سکنی دارد با استفاده از کانال های مجازی دریافت می‌کند و آن‌هایی که در عرصه قدرت بین‌المللی نیز حضور دارند این سخنان را دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که «دشواری و چالش جدید در انتخاب مخاطب واقعیتی است که نظام بین‌الملل را دچار تحول می‌کند» ادامه داد: کشورها در دنیای جدید نمی‌تواند برای خود سیاست‌هایی تعیین کنند فارغ از این‌که این سیاست‌ها می‌تواند در یک مدت  کوتاه با عکس العمل‌های جهانی روبرو شود. در دنیای جهانی شده همه چیز جهانی شده است. از احساس گرفته تا امنیت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «یکی از مهمترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران که بر آن تاکید شده داشتن  پیام و الهام بخش بودن  است» افزود: این موضوع در حال حاضر به یکی از ابعاد قدرت ملی و نفوذ ما تبدیل شده است. ما حرفی برای گفتن از خود درعرصه جهانی داریم. برای تصمیم‌گیری وابسته به غرب  و شرق نیستیم البته این به معنای این نیست که با غرب و شرق مخالفیم. بلکه به این معنا است که مستقلانه تصمیمی می‌گیریم.