آغاز پیگیری قضایی پرونده خاشقجی/ شناسایی هفت مظنون پرونده در آنکارا
آغاز پیگیری قضایی پرونده خاشقجی/ شناسایی هفت مظنون پرونده در آنکارا

یک دادستان و یک بازپرس مامور پیگیری قضایی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، شدند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستانی کل استانبول اعلام کرد که یک دادستان و یک بازپرس مامور پیگیری قضایی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار […]

یک دادستان و یک بازپرس مامور پیگیری قضایی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، شدند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستانی کل استانبول اعلام کرد که یک دادستان و یک بازپرس مامور پیگیری قضایی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شدند.

گفتنی است مقامات امنیتی ترکیه اعلام کرده اند که جمال خاشقجی روزنامه نگار اهل عربستان سعودی روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

دعوت از کارشناسان ترک برای بازدید از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول

مقامات عربستان سعودی با ارسال پیامی به وزارت امور خارجه ترکیه، از کارشناسان ترک برای بازدید از ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول دعوت کردند.

در پیام ارسالی از سوی عربستان سعودی به وزارت خارجه ترکیه آمده است:

پادشاهی عربستان سعودی با ابراز احترام به کشور برادر جمهوری ترکیه به دلیل اهمیتی که برای آشکار شدن مسئله مفقود شدن جمال احمد خاشقجی فرزند همزه قائل بوده و بر اساس اصل همکاری با دولت جمهوری ترکیه، از کارشناسان و مقامات مسئول ترک دعوت می کند از سرکنسولگری کشورمان در استانبول بازدید کنند.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز امروز اعلام کرد که در چارچوب تحقیقات قضایی ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول بازرسی خواهد شد.

گفتنی است مقامات امنیتی ترکیه اعلام کرده اند که جمال خاشقجی روزنامه نگار اهل عربستان سعودی روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی ازدواج وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

آنکارا هفت مظنون پرونده خاشقچی را شناسایی کرد

خبرگزاری فارس نوشت: مقامات امنیتی ترکیه که چند روزی است، پیگیری مساله ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد سیاست‌های رژیم آل سعود را آغاز کردند، به سرنخ‌هایی دست یافتند.

در همین ارتباط، شبکه «سی‌‌ان‌ان» تُرک سه شنبه شب گزارش داد که مقامات امنیتی ترکیه هفت مظنون پرونده خاشقچی را شناسایی کرده‌اند.

 مسئولان امنیتی ترکیه هویت مظنونان این پرونده را فاش نکردند.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند، پلیس مسیر خودروهای خارج شده از کنسولگری عربستان در استانبول پس از ناپدید شدن خاشقچی را مشخص کرده است.

 مسئولان قضایی ترکیه، دادستان کل و معاونش را برای «اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص کنسولگری سعودی در استانبول» و بررسی مساله «ناپدید شدن» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، انتخاب کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیروز دوشنبه اعلام کرد که مسئولان کنسوگری عربستان در استانبول باید اثبات کنند، آقای خاشقچی ساختمان کنسولگری را ترک کرده است.

خاشقچی که چهارشنبه گذشته برای انجام کار اداری مربوط به ازدواجش از آمریکا به ترکیه و کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده بود، ناپدید شد تا اینکه برخی مقامات ترکیه اخیرا خبر کشته شدن او را تائید کردند.