آغاز عملیات اجرایی دو واحد دامپروری در آبش‌احمد و خداآفرین با اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان
آغاز عملیات اجرایی دو واحد دامپروری در آبش‌احمد و خداآفرین با اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان

عملیات اجرایی احداث دو واحد دامپروری در بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر و شهرستان خداآفرین هرکدام با سرمایه‌گذاری ۳۱۵ میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد. ظرفیت این دو واحد دامپروری جمعا دوازده‌هزار راس دام است که شش هزار راس آن دام مولد بوده و پس از بهره‌برداری توان تولید سالانه ۷ هزار تن […]

عملیات اجرایی احداث دو واحد دامپروری در بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر و شهرستان خداآفرین هرکدام با سرمایه‌گذاری ۳۱۵ میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.

ظرفیت این دو واحد دامپروری جمعا دوازده‌هزار راس دام است که شش هزار راس آن دام مولد بوده و پس از بهره‌برداری توان تولید سالانه ۷ هزار تن شیر و هزار تن گوشت را خواهند داشت.

این دو واحد توسط شرکت کشت و دامداری فکا وابسته به شستا در ۶۵ هکتار زمین و در مدت دو سال احداث می‌شود و با تکمیل آنها برای ۲۶۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم کلنگ‌زنی این دو واحد در محل سد ارسباران، از ابراز لطف و محبت عشایر قدردانی کرد و گفت: طی سفر دو روزه به منطقه ارسباران ، مسایل و نیازهای منطقه را با حضور ۱۱ نفر از مدیران کل استان بررسی کردیم و تصمیمات لازم اتخاذ شد و پیگیری خواهد شد تا در بازه دو ساله جهش در وضعیت منطقه را شاهد باشیم.

عابدین خرّم اظهار داشت: در این دو روز قریب به چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سه شهرستان در بخش‌های گردشگری، جاده‌سازی، آب و کشاورزی شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: استعداد این منطقه در حدی است که می‌تواند به نگین گردشگری و منابع طبیعی کشور تبدیل شود؛ اولویت ما هم پروژه‌هایی است که اشتغال‌زایی را بدون تخریب منابع طبیعی و مواهب محیط زیست ایجاد کند.

خرّم تاکید کرد: اولویت دولت سیزدهم، خدمات‌دهی به مناطق محروم و مرزی است تا شاخص‌های این مناطق به متوسط کشوری برسد.