۵۵ درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند
۵۵ درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۵۵ درصد بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد   به گزارش قلم پرس،از تبریز، حسین فتحی امروز در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان آذربایجان شرقی، کمبود مهارت آموزشی، فرسودگی ماشین‌آلات و تکنولوژی، رفتار ناصحیح تعدادی از مدیران میانی و عدم ارتباط با بدنه کارگری، […]



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۵۵ درصد بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد

  به گزارش قلم پرس،از تبریز، حسین فتحی امروز در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان آذربایجان شرقی، کمبود مهارت آموزشی، فرسودگی ماشین‌آلات و تکنولوژی، رفتار ناصحیح تعدادی از مدیران میانی و عدم ارتباط با بدنه کارگری، عدم مدیریت بحران در هنگام اعتراضات و عدم نظارت بر عملکرد پیمانکاران را از جمله مشکلات حوزه کار و کارگری استان ذکر کرد.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد، افزود: در سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی با رویکرد مشاغل نوین، فناورانه و دانش‌بنیان پرداخت شده است.
 
کریم صادق‌زاده، دبیر خانه کارگر آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار نفر عضو خانه کارگر استان هستند، گفت: سال گذشته برای ۱۲۷ هزار نفر در ۶۷ رشته آموزش رایگان ارائه شده است.
 
وی بر تقویت تشکل‌های کارگری، چیده شدن قراردادهای موقت و سفیدامضا در کارگاه‌های کوچک، رونق بازار کار دائم برای کارگران ساختمانی و سامان‌دهی مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی تاکید کرد.

تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان هم در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

انتهای پیام/