گرگان به یک قدمی قهرمانی لیگ بسکتبال رسید
گرگان به یک قدمی قهرمانی لیگ بسکتبال رسید

به گزارش ایسنا، امشب (پنج‌شنبه) دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ سومین بازی از سری فینال لیگ برتر بسکتبال مردان برگزار شد که در پایان، تیم شهرداری گرگان موفق شد دومین پیروزی خود مقابل مهرام تهران را با نتیجه ۸۸ – ۶۶ به دست آورد تا در سری فینال ۲ بر یک از حریف پیش بیافتد. گرگان می‌تواند با […]

به گزارش ایسنا، امشب (پنج‌شنبه) دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ سومین بازی از سری فینال لیگ برتر بسکتبال مردان برگزار شد که در پایان، تیم شهرداری گرگان موفق شد دومین پیروزی خود مقابل مهرام تهران را با نتیجه ۸۸ – ۶۶ به دست آورد تا در سری فینال ۲ بر یک از حریف پیش بیافتد. گرگان می‌تواند با کسب یک برد دیگر قهرمان این فصل لیگ‌برتر شود.

با تصمیم مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی شهرداری، آلاده آمینو، نوید رضایی‌فر، محمد جمشیدی، پری پتی و مایک رستم‌پور ترکیب ابتدایی گرگانی‌هارا تشکیل دادند.

در سمت مقابل نیز علی آرزومندی، مهرام تهران را با ترکیب مالک ترنت، سامرز، مهدی کامرانی، حامد حسین‌زاده و صمد نیکخواه‌بهرامی به زمین فرستاد.

در آغاز بازی عملکرد خوب دفاع‌ گرگان‌ باعث‌ شد تا ۵ – صفر از حریف پیش بیفتند، اما نهایتا مهدی کامرانی پس از حدود ۴ دقیقه، دو امتیاز نخست مهرام را کسب کرد. در حالی که نیکخواه باکسب ۴ امتیاز متوالی مهرام را به یک‌ امتیازی ‌گرگان‌ رسانده بود، با دو امتیازی که آلاده کسب کرد گرگانی‌ها ۲۱ – ۱۸ پیروز کوارتر نخست شدند.

با شروع کوارتر دوم‌گرگانی‌ها با پرتاب‌های سه امتیازی و درخشش آلاده در زیر سبد، نبض بازی را به دست ‌گرفته و ۳۳ – ۲۴ پیشی گرفتند تا مهرامی‌ها وادار به تقاضای وقت استراحت شوند. در حالی که شاگردان شاهین‌طبع ۳۵ – ۲۴ پیش بودند، او تقاضای وقت استراحت کرد. گرگانی‌ها این کوارتر را نیز ۱۸ – ۸ پیروز شدند تا ۳۹ – ۲۶ برنده به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم هم این گرگان بود که با پرتاب‌های سه امتیازی رضایی‌فر بهتر از حریف بود و ۵۵ – ۳۹ از مهرام‌پیشی‌گرفت تا اختلاف را به ۱۷ امتیاز افزایش دهد. مهرام موفق شد این کوارتر را ۲۲ – ۲۴ پیروز شود اما گرگان همچنان با ۱۱ امتیاز اختلاف و ۶۱ – ۵۰ از حریف پیش بود.

با سوت آغاز کوارتر چهارم، در حالی‌ که مهرام با عملکرد خوب صمد چهار خطایی اختلاف را به ۷ امتیاز کاهش داده بود، با درخشش پتی برای گرگان شاگردان شاهین‌طبع اختلاف را به ۱۳ امتیاز افزایش دادند تا مهرام در امتیاز ۷۴ – ۶۱ تقاضای وقت استراحت کند. گرگان با کسب امتیاز ۸۱ اختلاف را به ۱۸ رستند تا مهرام بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. این کوارتر نهایتا ۲۷ – ۱۶ به سود گرگان تمام شد تا شاکردان شاهین‌طبع ۸۸ – ۶۶ برنده این بازی شوند. 

مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود و هر تیمی که سه برد را مقابل حریفش کسب کند، قهرمان این فصل لیگ خواهد شد. 

نتایج بازی‌های دو تیم در سری فینال به شرح زیر است:
بازی اول) شهرداری گرگان ۸۴ – ۷۲ مهرام تهران
بازی دوم) مهرام تهران ۱۰۱ – ۷۸ شهرداری گرگان
بازی سوم) شهرداری گرگان ۸۸ – ۶۶ مهرام تهران

کانتهای‌پیام