واکنش سهرابیان به خرج تراشی مجدد گمرک برای ترخیص قایق‌ها
واکنش سهرابیان به خرج تراشی مجدد گمرک برای ترخیص قایق‌ها

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بدهی جدید فدراسیون قایقرانی برای ترخیص قایق‌های خریداری شده از گمرک بیان کرد: قایق‌ها اردیبهشت سال ۹۹ وارد ایران شده بود اما هیچ کدام از مسئولان گمرک به ما نگفتند که قایق‌ها رسیده و برای ترخیص آن اقدام کنیم. حتی مدیرعامل منطقه آزاد قشم و نماینده ما در […]

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بدهی جدید فدراسیون قایقرانی برای ترخیص قایق‌های خریداری شده از گمرک بیان کرد: قایق‌ها اردیبهشت سال ۹۹ وارد ایران شده بود اما هیچ کدام از مسئولان گمرک به ما نگفتند که قایق‌ها رسیده و برای ترخیص آن اقدام کنیم. حتی مدیرعامل منطقه آزاد قشم و نماینده ما در قشم چندین مرتبه پیگیر شدند اما گمرک اعلام کرد قایق‌ها نرسیده است. بنابراین از چین پیگیر شدیم که شرکت چینی اعلام کرد قایق‌ها را فرستاده است.

 او ادامه داد: در نهایت گمرک در آذر سال گذشته به ما اعلام کرد که بیاییم کانتینرها را خالی کنیم و اکنون ۱۰۰ میلیون تومان هم بابت هزینه کانتینرها باید پرداخت کنیم که واقعا این درست نیست. این همه مدت پیگیر شدیم اما نگفتند قایق‌ها رسیده است و بعد از چند ماه می‌گویند بیاییم کانتینرها را خالی کنیم و ۱۰۰ میلیون هم بپردازیم. این واقعا قشنگ نیست.

 سهرابیان در پاسخ به این پرسش که فدراسیون توانایی پرداخت ۲۲۷ میلیارد بدهی قبلی به گمرک را دارد یا خیر، تاکید کرد: من هیچ موقع نمی‌گویم ندارم و نمی‌توانم پرداخت کنم. اما برخی افراد مسئول هم با دید پدرانه به ورزش نگاه نمی‌کنند. از این رو ما، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید دست به دست هم دهیم تا این مسئله را حل کنیم. اینکه من باید از گلوی ورزشکارانم بزنم تا بدهی‌های قبل را پرداخت کنم، واقعا قشنگ نیست. البته مطمئن باشید که نمی‌گذارم ورزشکاران آسیبی ببیند.

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد هزینه اعزام ملی پوشان قایقرانی به مسابقات انتخابی المپیک نیز گفت: مسابقات اسلالوم، آب‌های آرام و روئینگ و کاپ جهانی هم زمان برگزار می‌شود و در حال انجام کارها هستیم که اعزام ورزشکاران انجام شود. هزینه  اعزام ها حداقل ۳ میلیارد تومان می‌شود که سال گذشته برای تامین آن برنامه ریزی کردیم چون می‌دانستیم که اصولا در فروردین و اردیبهشت بودجه‌ای واریز نمی‌شود. ورزشکاران ما تمام تلاش خود را می‌کنند که بهترین نتیجه را بگیرند و کوتاهی نمی‌کنند. ما ۱۰۰درصد سهمیه المپیکرا  می‌گیریم اما در مورد تعداد آن نمی‌توانم حرف بزنم چون بستگی به روز مسابقه و تدارکات دیگر کشورها هم دارد. البته کشورهای دیگر مانند ما درگیر مسائل گمرک برای ترخیص قایق‌ها نبودند و با خیال راحت تمریناتشان را انجام می‌دادند.

 انتهای پیام