هنر انقلاب هنری مسوول در قبال ارزش‌هاست/ هر چه داریم به برکت اسلام و فرهنگ رضوی است
هنر انقلاب هنری مسوول در قبال ارزش‌هاست/ هر چه داریم به برکت اسلام و فرهنگ رضوی است

[ad_1] معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هنر انقلاب؛ هنری مسوول در قبال ارزش‌هاست، چراکه انقلاب ما انقلابی مبتنی بر ارزش‌های دینی بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، تراب محمدی امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در محوطه موزه قاجار تبریز با بیان اینکه هنر متعهد؛ دغدغه ارزش‌ها و مفاهیم عالی انسانی […]

[ad_1]


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هنر انقلاب؛ هنری مسوول در قبال ارزش‌هاست، چراکه انقلاب ما انقلابی مبتنی بر ارزش‌های دینی بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، تراب محمدی امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در محوطه موزه قاجار تبریز با بیان اینکه هنر متعهد؛ دغدغه ارزش‌ها و مفاهیم عالی انسانی و دینی را دارد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ رضوی صورت گرفته است که نمونه بارز آن جشنواره سراسری تئاتر رضوی است.

وی با بیان اینکه جهان استکبار به شیوه‌های مختلف سعی در  تضعیف باورهای دینی و رضوی ملت ایران دارد، گفت: امروز هنرمندان باید پاسخ هتک حرمت اخیر دشمنان اسلام و تشیع را بدهند، چراکه هر چه داریم به برکت اسلام و فرهنگ رضوی است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی از آثار تولیدی غرب با هدف تخریب چهره اسلام و تشیع، تصریح کرد: امروز ظرفیت عظیمی در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی وجود دارد که باید حداکثر استفاده از هنر هنرمندان برای مقابله با فرهنگ القائی غرب صورت گیرد.

هنرهای نمایشی ظرفیتی بی‌بدیل در انتقال ارزش‌های معنوی به مخاطبان دارد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که در محوطه موزه قاجار تبریز برگزار شد، یادآور شد: هنرهای نمایشی ظرفیتی بی‌بدیل در انتقال ارزش‌های معنوی به مخاطبان دارد.

کاظم نظری بیان داشت: برگزاری این جشنواره و نمایش‌هایی که در طی این چند روز به روی صحنه رفت؛ در حقیقت عرض ارادتی به ساحت حضرت ثامن الحجج(ع) بوده است.

وی با تقدیر از دست‌‌اندرکاران برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در تبریز خاطرنشان کرد: سطح برگزاری این جشنواره بسیار بالا و قابل توجه بود و نشان داد که تبریز همچون گذشته دارای ظرفیت‌های مهم ملی و بین‌المللی برای میزبانی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری است.

نظری با اشاره به اینکه رویدادهای هنری با مضامین ارزشی و دینی؛ با فرهنگ ایرانی و اسلامی عجین بوده و همواره با استقبال مخاطبان همراه است، گفت: جشنواره امام رضا(ع) مخاطبانی از سراسر جهان دارد و هنرمندان هر رشته توانسته‌اند بخشی از جامعه را با مفاهیم فرهنگ رضوی آشنا کند.

وی با تقدیر از میزبانی تبریز و برگزاری باشکوه این جشنواره در تبریز به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: هنرهای نمایشی ظرفیتی بی‌بدیل در انتقال ارزش‌های معنوی به مخاطبان دارد و جشنواره‌هایی چون جشنواره تئاتر رضوی، بستری مناسب برای ظهور و بروز استعدادهای بالقوه و بالفعل شدن آن است‌.

جشنواره تئاتر رضوی فرصت مغتنمی برای تولید آثار باکیفیت در حوزه تئاتر آیینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین در این مراسم گفت: برگزاری این رویداد مهم هنری در تبریز فرصتی مغتنم برای ارتقای سطح کیفی آثار تولیدی با مضامین ارزشی و آیینی است.

سیدقاسم ناظمی با تأکید بر اینکه بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای ترویج مفاهیم متعالی که ریشه در باورهای اعتقادی دارد؛ امری ضروری است، اظهار امیدواری کرد تا آحاد مردم زیست فرهنگی شایسته و درخوری با بهره‌مندی از حضور هنرمندان و تولیدات پرمحتوای آنان داشته باشند.

ناظمی از همه نهادهایی که در برگزاری این جشنواره همراه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند؛ تقدیر کرد و گفت: میزبانی شایسته شهر تبریز از پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی بدون همراهی دیگر نهادهای فرهنگی به ویژه هنرمندان فعال عرصه تئاتر در استان ممکن نبود.

انتهای پیام/س


[ad_2]