نیروگاه تبریز اصلاح نشود مازوت سوزی ادامه خواهد داشت
نیروگاه تبریز اصلاح نشود مازوت سوزی ادامه خواهد داشت
مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: نیروگاه تبریز بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و تا به امروز می بایست از رده خارج می شد.

به گزارش  قلم پرس نادر کمالی در نشست خبری صمیمی با حضور خبرنگاران فعال حوزه گاز و انرژی ضمن تقدیر از نقش رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف گاز به دستاورد ها و مشکلات بخش گاز استان پرداخت و گفت: میزان مصرف گاز استان ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیارد متر مکعب بود که ۱۹ درصد آن به نیروگاه ها اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه مازوت سوزی دغدغه این شرکت نیز است افزود: مازوت سوزی بر خلاف تصور عموم هزینه بسیار زیادی دارد، ولی تا نیروگاه تبریز اصلاح نشود مازوت سوزی ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه از عمر نیروگاه تبریز بیشتر از ۵۰ سال می گذرد و باید از رده خارج شود ادامه داد: با توجه به نزدیکی نیروگاه به شهر و مستهلک شدن آن و نیز بازده پایین آن مقرر شده است نیروگاه جدیدی در تبریز احداث شود.

وی ضمن انتقاد از تولید برق به هر قیمتی گفت: همه چیز را میسوزانند تا برق تولید کنند؛ ما گاز داریم ولی عدم مصرف بهینه می تواند منجر به بحران در تامین گاز گردد.

کمالی از بهره برداری نیروگاه دوم سهند در شهر بناب خبر داد و افزود: این نیروگاه به زودی به مدار تولید افزوده خواهد شد و ما نیز آماده تامین گاز  برای نیروگاه های جدید و پر بازده هستیم.

وی به توانایی تامین گاز متقاضیان صنعتی توسط اداره کل گاز استان اشاره کرد و گفت: برای شهرک صنعتی بعثت یک ایستگاه ۱۲۰ متر مکعبی ایجاد شده است که در نوع خود پروژه بزرگی به شمار می رود ؛ همچنین در سایر شهرک های صنعتی نیز توانایی لازم برای ایجاد زیرساخت ها و تامین گاز را داریم.

کمالی با بیان اینکه جزو استان های پیشرو در گاز رسانی به روستاها هستیم افزود: ۲هزارو ۵۳۶ روستا در سطح استان از نعمت گاز بهره مند هستند و در ۴۴ روستا نیز در حال عملیات گازرسانی هستیم و می شود گفت بیش از ۹۹ درصد خانوار های روستایی در استان ما از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان در پایان ضمن تاکید بر نقش رسانه در مردمی سازی مصرف بهینه گاز از تلاش رسانه ها در این راستا تقدیر کرد.

 

نگارنده: صبا نقی زاد

انتهای پیام/