معرفی ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری و صنایع دستی زمینه‌ساز رونق اقتصادی است
معرفی ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری و صنایع دستی زمینه‌ساز رونق اقتصادی است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گردشگری و صنایع دستی در توسعه اقتصادی کشور، گفت: معرفی ظرفیت‌های کشور و استان در این زمینه از ضرورت‌های کنونی است.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و آذربایجان شرقی در عرصه صنایع دستی برپا شده و نقش مهمی در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ غرفه از ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه برپا شده است، افزود: در اولین روز نمایشگاه، شاهد استقبال بسیار پرشور اقشار مختلف مردم هستیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: صنایع دستی و گردشگری نقش بسزایی در اشتغال بانوان و جوانان دارد و هم‌اکنون در استان آذربایجان شرقی ۱۳ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را در معرفی توانمندی‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی موثر دانست و ادامه داد: این نمایشگاه‌ها در توسعه تعاملات فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های کشور در سطح بین‌المللی و توسعه فرصت‌های شغلی تأثیر بسزایی دارد.

نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز گشایش یافت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین هفدهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور را افتتاح کرد.