مصرف ۷۵ درصد گاز آذربایجان شرقی در بخش خانگی
مصرف ۷۵ درصد گاز آذربایجان شرقی در بخش خانگی
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: میانگین مصرف گاز نیمه دوم سال در آذربایجان شرقی روزانه 46 میلیون متر مکعب است و 75 درصد گازی که استان دریافت میکند صرف مصارف خانگی میشود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، نادر کمالی صبح روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین مصرف گاز نیمه دوم سال در آذربایجان شرقی روزانه ۴۶ میلیون متر مکعب است و ۷۵ درصد گازی که استان دریافت میکند صرف مصارف خانگی میشود.

وی با بیان اینکه استان ما جایگاه سوم درمصرف گاز بعد از استان های تهران و خراسان رضوی را  دارد، ادامه داد : حدود ۵ درصد از مشترکان گاز استان، بد مصرف هستند و قبض بالای ۵ میلیون تومن در ماه را دارند.

کمالی با اشاره به اینکه هر یک درجه کاهش دما ۶ درصد در مصرف گاز کم میکند گفت: استفاده از گرمایش پکیج ،پنجره دو جداره مصرف گاز را کاهش میدهد؛ همچنین ما در تلاش برای اختصاص وامِ ایزوله سازی و تعمیر خانه های روستایی که جزو گروه بد مصرف هستند هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: سال گذشته زمستان سخت و در بعضی استان ها قطعی گاز داشتیم  اما با نهایت تلاش مردم استان حتی افت فشار گاز را تجربه نکردیم؛ امسال نیز ناترازی در تولید و مصرف داریم و از مردم میخواهیم پویش همگانی دمای ۱۸_۲۱ درجه را اجرا کنند.

وی درباره آمار حوادث ناشی از گاز گفت : با وجود اینکه که تعداد مشترکین تهران ۵ برابر تبریز است، اما آمار فوتی ها در این دو استان هم ترازی می کند که از دلایل آن حاشیه نشینی، عدم همراهی دستگاه های اجرایی و عدم فرهنگ سازی است.

کمالی ضمن تاکید به قرار ندادن لوله بخاری در آب و لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک مناسب خاطر نشان کرد: در سال گذشته متاسفانه ۳۱ نفر فوتی ناشی از مسمومیت باCO ( کربن منو اکسید) و ۱۲ نفر فوتی ناشی از ۲۳۵ انفجار داشتیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان  چاره عدم استفاده از مازوت و گازوئیل در نیروگاه ها به روز رسانی آن ها دانست و گفت: با توجه به  اولویت بودن مصرف خانگی در صورت افت تراز در نیمه دوم سال ، نیروگاه ها ناچار به مازوت و گازوئیل سوزی خواهند شد.

قاسمی مدیر مهندسی و اجرای شرکت گاز نیز گفت :از ابتدای سال تا امروز  ۲۵ روستا و تا دهه فجر ۸۵ روستا را گازرسانی خواهیم کرد که در نتیجه آن  ۹۹ درصد جمعیت استان و تمامی روستای های بالای ۲۰ خانوار از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۰۰ درصد خانوار های شهری و ۹۸/۸۷ درصد خانوار های روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : صبا نقی زاد