لغو جلسه پارلمان کویت به علت نشستن نمایندگان در جایگاه مخصوص وزیران
لغو جلسه پارلمان کویت به علت نشستن نمایندگان در جایگاه مخصوص وزیران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ منابع کویتی، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که جلسه پارلمان این کشور پس از نشستن برخی از نمایندگان روی صندلی وزیران لغو شده است. روزنامه کویتی «القبس» در این خصوص گزارش داد که پس از آنکه دولت عدم حضور خود را در جلسه امروز به علت نشستن عده‌ای از نمایندگان […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ منابع کویتی، امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که جلسه پارلمان این کشور پس از نشستن برخی از نمایندگان روی صندلی وزیران لغو شده است.

روزنامه کویتی «القبس» در این خصوص گزارش داد که پس از آنکه دولت عدم حضور خود را در جلسه امروز به علت نشستن عده‌ای از نمایندگان روی صندلی مخصوص اعضای دولت اعلام کرد،‌ «مرزوق الغانم»‌ رئیس پارلمان جلسه امروز را لغو کرد.

بر اساس این گزارش،‌ «خالد العتیبی»، «عبدالکریم الکندری»، «محمد المطیر»، «فارس العتیبی»، «مبارک الحجرف»، «مرزوق الخلیفه»، «مساعد العارضی»، «سعود بوصلیب»، «صالح المطیری»، «محمد الراجحی» نمایندگان پارلمان کویت پیش از شروع جلسه روی صندلی مخصوص وزیران نشسته بودند تا اعتراض خود را به حضور وزیران نشان دهند.

 

مدتی است که منابع کویتی از اختلاف میان پارلمان و دولت این کشور خبر می‌دهند. رئیس پارلمان کویت روز یکشنبه نیز جلسه پارلمان را به علت کامل نشدن حد نصاب و عدم حضور اعضای دولت لغو کرد؛ جلسه‌ای که برای بررسی سه درخواست استیضاح به درخواست نمایندگان ترتیب داده شده بود.

 

 

اختلافات کنونی میان دو طرف به علت درخواست یازده نماینده کویت در ماه ژانویه گذشته بوده که با وارد کردن اتهام عدم همکاری با پارلمان به دولت، خواستار استیضاح «صباح الخالد» نخست‌وزیر این کشور شده بودند.

انتهای پیام/م