لزوم رفع موانع تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی
لزوم رفع موانع تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی
معاون اول دستگاه قضا با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی افزود: موانع اجرای کامل و موثر این تفاهم نامه به ویژه در استان ها باید مرتفع شود .

خبرگزاری میزان – عصر «دوشنبه ۱۲ دی» نشست مشترک میان معاون اول قوه قضاییه، وزیر دادگستری، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس وهمچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه گفت : یک موضوع بسیار مهم تعامل میان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه است که می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

وی با اشاره به اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی افزود: موانع اجرای کامل و موثر این تفاهم نامه به ویژه در استان ها باید مرتفع شود و همکاران ما با بایستی با روحیه همکاری و همدلی در عین استقلال قضایی، با نمایندگان مجلس تعامل کنند و هم مشکلات مردم را با سعه صدر بررسی کنند و هم مشکلات حوزه قضایی را به نمایندگان منعکس کنند .

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: تاکید رئیس قوه قضاییه بر برخورد متین و کریمانه همکاران قصایی در برخورد با مردم و مسئولان است.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا با قوه مقننه همکاری داشته باشیم و این موضوع نه در حد شعار بلکه به شکل واقعی ، عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه بودجه هیچ سازمان و ارگانی به اندازه قوه قضاییه ضعیف نیست، اظهار کرد: موضوع ضعف بودجه دستگاه قضایی یک معضل قدیمی است و لازم است در قانون برنامه هفتم و قانون بودجه سال آینده فکر اساسی در مورد بودجه قوه قضاییه بشود .

وی افزود: به عنوان مثال یک قاضی با مدرک دکتری به دستگاه قضا آمده و با حقوق کم در حال انجام خدمت است.این در حالی است که بسیاری از همکاران ما به طور شبانه روزی در حال تلاش و مجاهدت هستند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: به عنوان یک عضو جامعه قضایی از شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا به موضوع بودجه قوه قضاییه و اصلاح آن ورود جدی داشته باشید .
مصدق تصریح کرد : اهتمام رییس قوه قضاییه به موضوع بودجه و معیشت همکاران قضایی و اداری کم سابقه و کم نظیر است و اکنون که فضای تعامل بین قوای مقننه و قضاییه ایجاد شده است ، تقاضا داریم نمایندگان هم به این مساله توجه داشته باشند.
مصدق ادامه داد : در سیاست های ابلاغی برنامه هفتم ، تقویت و تثبیت سهم قوه قضاییه از بودجه عمومی، از سوی رهبر انقلاب به عنوان یک سیاست ابلاغ شده است و از مجلس درخواست داریم در قانون برنامه هفتم به این مساله توجه جدی داشته باشد.
در ادامه این نشست وزیر دادگستری نیز ضمن اعلام آمادگی برای کمک در اجرای دقیق و کامل تفاهم نامه همکاری مشترک میان قوه قضاییه و مجلس، از نمایندگان درخواست کرد که در خصوص دو موضوع یعنی تقویت و تثبیت سهم قوه قضاییه از بودجه عمومی و نیز افزایش اختیارات رییس قوه قضاییه به ویژه در حوزه مسائل مالی و استخدامی قوه قضاییه، به این قوه کمک کنند .

در ادامه این نشست نمایندگان حاضر در جلسه ضمن تقدیر از عملکرد قوه قصاییه در برخورد با آشوبگران ،به بیان دیدگاههای خود پرداختند .مبارزه جدی با فساد ، برخورد با اخلالگران در نظم و امنیت ، مقابله با هنجار شکنی ، لزوم تعامل بهتر نمایندگان قوه قضاییه در دادگستری های استان ها با مجمع نمایندگان استان و تشکیل کارگروههای تخصصی مشترک به منظور بررسی طرح ها و لوایح قضایی اهم نکات مورد تاکید نمایندگان بود .

انتهای پیام/