فزایش ۱۴۰ درصدی میزان صادرات از شهرستان بناب / افتتاح ۳۵ پروژه در ایام دهه فجر
فزایش ۱۴۰ درصدی میزان صادرات از شهرستان بناب / افتتاح ۳۵ پروژه در ایام دهه فجر
فرماندار بناب گفت: طی دهه فجر امسال حدود 35 پروژه بااعتبار حدود 30 میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح خواهد شد، یکی از پروژه‌های مهمی که جزو مطالبات مردمی بوده پل میدان معلم بود که باگذشت بیش از 8 سال نیمه‌تمام مانده بود، خوشبختانه با اهتمام دولت این پروژه تکمیل شد.

به گزارش قلم پرس، امین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان بناب یکی از شهرستان‌های صنعتی استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: ۱۶۰ واحد صنعتی در این شهرستان در قالب ۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: میزان صادرات از حوزه شهرستان بناب حدود ۲۱۰ میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته و نشان‌دهنده فعال بودن صنایع و سرمایه‌گذاران علیرغم تحریم‌ها است.

فرماندار بناب اضافه کرد: بعد از انقلاب در حوزه عمران شهری و روستایی و بهداشتی شاهد تغییرات چشمگیری بودیم، برای نمونه ۲ بیمارستان در این شهر با ظرفیت ۱۵۰ و ۶۵ تختخواب فعال بوده و در همه روستاها خانه بهداشت احداث‌شده و در حال حاضر نیز ۸ مرکز بهداشت در شهرستان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی شهرستانی ۴۰ میلیارد تومان است، گفت: میزان اعتبار پرداختی به روستاهای شهرستان در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده که موجب تغییر چهره روستاها شده و ۷۰ درصد بناهای روستایی بازسازی و بهسازی شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: طی دهه فجر امسال حدود ۳۵ پروژه بااعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، یکی از پروژه‌های مهمی که جزو مطالبات مردمی بوده پل میدان معلم بود که باگذشت بیش از ۸ سال نیمه‌تمام مانده بود، خوشبختانه با اهتمام دولت این پروژه تکمیل شد.

وی ادامه داد: بحث توسعه شهرک صنعتی نیز جزو مطالبات صنعتگران بود که مراحل توسعه انجام‌شده و به‌زودی زمین‌های صنعتی در اختیار تولیدکنندگان و صنعتگران گذاشته خواهد شد.

فرماندار بناب اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که در حال حاضر در شهرستان بااعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا بوده ورزشگاه ۱۵ هزارنفری شهرستان بناب بوده که تا به امروز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم تا سال آینده با تخصیص اعتبار به اتمام برسد.