روسیه دست داشتن در اعتراضات خونین کلمبیا را «اتهام بی‌اساس» خواند
روسیه دست داشتن در اعتراضات خونین کلمبیا را «اتهام بی‌اساس» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات ضد روسی وزیر دفاع کلمبیا و اتهام زنی او به مسکو درباره اعتراضات و خشونت‌های مرگبار اخیر در این کشور آمریکای لاتین، واکنش تند سفارت روسیه در کلمبیا را در پی داشت. به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در کلمبیا از اظهارات اخیر «دیگو مولانو آپونته» وزیر دفاع کلمبیا […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات ضد روسی وزیر دفاع کلمبیا و اتهام زنی او به مسکو درباره اعتراضات و خشونت‌های مرگبار اخیر در این کشور آمریکای لاتین، واکنش تند سفارت روسیه در کلمبیا را در پی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در کلمبیا از اظهارات اخیر «دیگو مولانو آپونته» وزیر دفاع کلمبیا درباره حملات سایبری مسکو به این کشور آمریکای لاتین و تحریک به انجام خشونت در کلمبیا از طریق شبکه‌های اجتماعی را رد کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سفارت روسیه بهت عمیق خود درباره اظهارات آقای دیگو مولانو وزیر دفاع کلمبیا را که در مصاحبه هفدهم ماه می با الموندو، رسانه مهم اسپانیایی زبان مطرح شد، اعلام می‌کند».

در بیانیه آمده است: «این مقام ارشد کلمبیایی در پاسخ به این سوال که آیا مداخله خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی به منظور تهییج و تحریک به خشونت گفت که “حملاتی سایبری توسط روسیه به طور خاص انجام شد “».

به گفته سفارت روسیه در کلمبیا، وزیر دفاع این کشور آمریکای لاتین در مصاحبه اخیر خود با روزنامه «تیمپو» این کشور هم اظهارات مشابهی علیه مسکو مطرح کرد.

این نهاد دیپلماتیک مسکو افزود: «ما بشدت این ادعاها را رد می‌کنیم. این اتهام‌زنی‌های جدی علیه کشورمان که از نظر ما کاملا بی‌اساس است و هیچ مدرک خاصی برای اثبات آن وجود ندارد، به هیچ وجه کمکی به توسعه روابط دوستانه بین روسیه و کلمبیا نمی‌کند؛ دو کشوری که به طور سنتی روابطی دوستانه داشته‌اند».

سفارت روسیه در کلمبیا همچنین درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر کشته شدن تعدادی از افراد در جریان اعتراضات اخیر در این کشور ابراز همدردی کرد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، از ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت) به دنبال اعلام برنامه پیشنهادی دولت کلمبیا برای اصلاح قانون مالیاتی، این کشور شاهد اعتراضات سراسری بوده است. اگرچه به دنبال این اعتراضات، دولت کلمبیا از اجرای این برنامه عقب نشینی کرد اما اعتراضات کلمبیایی‌ها همچنان ادامه دارد.

فعالان سازمان‌های کارگری و سندیکاهای دانشجویی در کلمبیا ضمن رد اقدام اخیر دولت، با برپایی تظاهرات و اعتراضات خواستار اصلاحات اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی، غیر نظامی شدن شهرهای این کشور و انحلال پلیس ضد شورش این کشور موسوم به «اسکادران سیار مقابله با آشوب» شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع کلمبیا، از آغاز اعتراضات در این کشور تاکنون بیش از ۱۹۰۰ نفر در نتیجه درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی زخمی شده‌‌اند. طبق آمار رسمی دولت، در این درگیری‌ها ۱۵ نفر هم کشته شدند اما بنا بر اعلام فعالان حقوق بشر تعداد کشته‌ها بیش از ۵۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/ص