روسیه اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها را در آستانه انتخابات سوریه بعید ندانست
روسیه اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها را در آستانه انتخابات سوریه بعید ندانست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا احتمال انجام اقدامات تحریک آمیز توسط گروه‌های تروریستی در سوریه در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد نکرد. «میخائیل بوگدانوف»  در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: ممکن است تحریکاتی در روز انتخابات یا قبل و بعد […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا احتمال انجام اقدامات تحریک آمیز توسط گروه‌های تروریستی در سوریه در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد نکرد.

«میخائیل بوگدانوف»  در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: ممکن است تحریکاتی در روز انتخابات یا قبل و بعد آن انجام شود، البته چون شرایط بسیار دشوار است. متأسفانه ما هنوز به پیروزی کامل بر تروریست‌ها در منطقه و به ویژه در سوریه دست نیافته‌ایم.

ژنرال «الکساندر کارپوف» معاون مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه هم روز یکشنبه گفت که تروریست‌های سوری در حال آماده سازی برای انجام یک حمله شیمیایی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه هستند. 

وی گفت: این مرکز اطلاعاتی دریافت کرده که براساس آن، شبه نظامیان «حیات تحریر الشام» قصد دارند با کمک سازمان کلاه سفیدها این طرح را عملی کنند و اخیرا ۶ کانتینر حامی مواد سمی و شیمیایی که احتمالا گاز کلر است را به منطقه جسرالشغور منتقل کرده‌اند. 

کارپوف در ادامه افزود: این شبه نظامیان قصد دارند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با انجام یک حمله شیمیایی و قربانی کردن مردم محلی نیروهای وابسته به دولت بشار اسد را متهم و از آن برای ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات و مشروعیت زدایی از آن استفاده کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است روز ۲۵ ماه مه(دو روز دیگر) در بیش از ۱۰ هزار شعبه اخذ رای و از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب برگزار شود.

بشار اسد به همراه دو نفر دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ در سوریه هستند.

طی سال‌های اخیر، گروه کلاه سفیدها با همکاری تروریست ها چند بار برای صحنه سازی حملات شیمیایی تلاش کرده اند که از جمله آن می توان به حملات شیمیایی جعلی شهر «خان شیخون» در ادلب و حمله شیمیایی در غوطه و دوما اشاره کرد.

انتهای پیام/.