رایزنی فرمانده تروریست‌های سنتکام با مقام سعودی
رایزنی فرمانده تروریست‌های سنتکام با مقام سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا «سنتکام» که ایران آن را تروریستی می‌داند با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، در این دیدار شراکت میان ریاض و واشنگتن بویژه در زمینه‌های دفاعی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا «سنتکام» که ایران آن را تروریستی می‌داند با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، در این دیدار شراکت میان ریاض و واشنگتن بویژه در زمینه‌های دفاعی و نظامی مورد بررسی قرار گرفت و بر نقش آن در حفظ صلح بین‌الملل و تقویت ثبات در منطقه تأکید شد.

در ادامه این گزارش آمده، در ادامه این دیدار درباره «تحولات منطقه و تلاش‌های مشترک مربوط به آنها در راستای امنیت و ثبات منطقه و جهان» رایزنی شد.

در دیدار مذکور مقامات ارشد نظامی و سیاسی دیگری از هر دو طرف نیز حضور داشتند.

وی که روز یکشنبه به عربستان سعودی سفر کرده، پیش‌تر مدعی شد این کشور همچنان خواستار کمک نظامی از سوی آمریکا برای مهار ایران است.

مکنزی در گفت‌وگو با خبرنگاران ای‌بی‌سی نیوز و «آسوشیتد پرس» که او را در روزهای گذشته در سفرهای خاورمیانه همراهی کرده‌اند، مدعی شد: فکر می‌کنم آن‌ها (سعودی‌ها) می‌خواهند اطمینان خاطر حاصل کنند که در صورت مورد حمله قرار گرفتن از سوی ایران، به آن‌ها کمک خواهد شد و در برابر ادامه حملات کمک می‌خواهند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م