راهکار جدید هوآوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا
راهکار جدید هوآوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنیانگذار شرکت چندملیتی «هوآوِی» که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته به کارکنان این شرکت فناوری گفته جسارت به خرج داده و در زمینه نرم‌افزار در دنیا پیشتاز باشند. خبرگزاری رویترز نوشته اظهارات «رن ژنگفی» در یک یادداشت داخلی این شرکت مطرح شده و برنامه شرکت هوآوی را برای مقابله […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنیانگذار شرکت چندملیتی «هوآوِی» که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته به کارکنان این شرکت فناوری گفته جسارت به خرج داده و در زمینه نرم‌افزار در دنیا پیشتاز باشند.

خبرگزاری رویترز نوشته اظهارات «رن ژنگفی» در یک یادداشت داخلی این شرکت مطرح شده و برنامه شرکت هوآوی را برای مقابله با فشار تحریم‌های آمریکا نشان می‌دهد.

رن در این یادداشت خطاب به کارکنان شرکت نوشته هوآوی تمرکزش را برای مسائل نرم‌افزاری قرار داده زیرا آینده این حوزه، «اساساً خارج از کنترل آمریکا است و ما استقلال و خودمختاری بیشتری خواهیم داشت.»

در این یادداشت تصریح شده از آنجا که تولید سخت‌افزارهای پیشرفته در کوتاه‌مدت دشوار خواهد بود این شرکت باید تمرکزش را بر ساخت اکوسیستم‌های نرم‌افزاری مانند سیستم عامل «هارمونی اواس» و سایر محصولات حوزه فناوری اطلاعات قرار دهد.

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان و برترین سازنده تجهیزات شبکه‌های مخابراتی در دنیا است. مقامات آمریکایی که نگران سلطه این شرکت چینی بر دنیای مخابرات هستند، علاوه بر تحریم آن در داخل آمریکا از کشورهای متحد خود هم خواسته‌اند اقدام مشابهی را صورت دهند.

هواوی پیش از این تصریح کرده بود مدیران این شرکت به علت تحریم‌های آمریکا حتی قادر به تماس، تبادل ایمیل و هیچ گونه ارتباطی با کارکنان مرکز تحقیقاتی خود در سیلیکون ولی نیستند.

با توجه به آنکه تحریم‌های آمریکا دسترسی شرکت هوآوی به برخی محصولات آمریکایی مانند نرم‌افزارهای مایکروسافت و پردازنده‌های اینتل را محدود کرده بود این شرکت گفته بود به دنبال مجاری جایگزین برای مقابله با آثار تحریم‌ها است. 

آمریکا مدعی است هواوی علیه کشورهای رقیب دست به جاسوسی سایبری زده و اطلاعات خود را در اختیار دولت چین قرار می دهد، مساله ای که بارها توسط هواوی رد شده است، هواوی در حال حاضر ۲۸ درصد از بازار تجهیزات مخابراتی جهان را در دست دارد.

انتهای پیام/