دیدار مقام ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین با «بشار الجعفری»
دیدار مقام ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین با «بشار الجعفری»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدیر کل اداره سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز دوشنبه با «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، «انور عبدالهادی» در این دیدار که در دمشق انجام شد، الجعفری را در جریان نشست اخیر رئیس تشکیلات خودگردان با گروه‌های […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مدیر کل اداره سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین امروز دوشنبه با «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، «انور عبدالهادی» در این دیدار که در دمشق انجام شد، الجعفری را در جریان نشست اخیر رئیس تشکیلات خودگردان با گروه‌های فلسطینی و تصمیم اتخاذ شده در آن درباره به تعویق انداختن انتخابات سراسری فلسطین قرار داد.

او با اشاره به اینکه محمود عباس انتخابات را لغو نکرده بلکه به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس آن را به تعویق انداخته است، گفت که پذیرش برگزاری انتخابات بدون قدس که پایتخت کشور فلسطین است به معنای به رسمیت شناختن معامله قرنی است که دولت پیشین آمریکا آن را طراحی کرده بود.

این مقام ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: محمود عباس و رهبری فلسطین تلاش‌های خود را با همکاری جامعه بین المللی به کار بسته تا بر اسرائیل برای برگزاری انتخابات در قدس فشار آورد.

عبدالهادی تاکید کرد: قدس خط قرمز است و رهبری فلسطین برگزاری انتخابات به نحوی که به زیان آرمان قدس و آرمان ملی فلسطین باشد، هرگز نمی‌پذیرد.

او همچنین طرف سوری را در جریان اقدام رژیم صهیونیستی درآواره کردن جمعی شهروندان فلسطینی در محله الشیخ جراح قدس اشغالی و وادار کردن آنها به ترک خانه‌هایشان قرار داد و گفت این اقدام بخشی از طرح نظام‌مند علیه موجودیت فلسطین در قدس و تجاوز جدیدی است که به سلسله جرایم علیه قدس و مردم آن و هویت عربی، اسلامی و مسیحی آن افزوده می‌شود.

این مقام ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد: شهروندان فلسطینی در الشیخ جراح با موج پاکسازی نژادی روبه‌رو هستند که رژیم اسرائیل به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مرتکب می‌شود.

عبدالهادی هم دخالت خارجی در امور سوریه را محکوم و بر حق سوریه در دفاع از خاک خود در برابر تروریسم و اعمال حاکمیت خود بر همه خاک سوریه تاکید کرد.

الجعفری نیز قدس را کلید حل مساله فلسطین توصیف کرد و گفت: اگر خطوط قرمز وجود داشته باشد، قدس یک میلیون خط قرمز دارد و پایان اشغالگری باید با قدس شروع شود و این بخشی از اجرای قطعنامه‌های بین المللی است.

او افزود: همان طور که همه می‌دانند آرمان فلسطین مورد هدف قرار دارد و دشمنانش زیاد است اگرچه که دوستانش هم زیاد است. ملت فلسطین تنها نیست و هرگز هم تنها نخواهد بود و مواضع مثبت رسانه‌ای، سیاسی و آکادمیک در سطح مردم جهان و نه خیلی از حکومت‌ها، این قضیه را نشان داده است.

معاون وزیر خارجه سوریه هم در این دیدار با انطباق دیدگاه‌ها میان دمشق و سازمان آزادی بخش در مسائل مختلفی که در این دیدار به آن پرداخته شد، تاکید کرد.

انتهای پیام/