خبرنگاران با بیان حقیقت باعث رشد و تعالی جامعه می شوند
خبرنگاران با بیان حقیقت باعث رشد و تعالی جامعه می شوند
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بیان حقیقت توسط خبرنگاران را باعث رشد و تعالی جامعه عنوان کرد.

به گزازش قلم پرس، ابوالفتح ابراهیمی،در آیین تجلیل از خبرنگاران وی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در تحقق توسعه پایدار گفت: آنچه باعث مشکل می‌شود، عملکرد نامطلوب مسئولان است نه حقیقت گویی خبرنگاران و معتقدم بیان حقایق عامل پیشرفت و توسعه هر کشوری خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در اتاق بازرگانی تبریز طی سال گذشته گفت: در این مدت یک هزار و ۱۵۰ فقره کارت بازرگانی و ۳۵۰ کارت عضویت و در سه ماه اول امسال نیز ۳۱۹ فقره کارت بازرگانی و ۹۵ کارت عضویت صادر شده است.

وی با اشاره به ثبت ۹۸ شرکت از زمان افتتاح اتاق بازرگانی تبریز تاکنون، اظهار داشت: در سال گذشته ۳۳ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان تشکیل شد و نتایج این جلسات منجر به تدوین ۶۲ دستور جلسه، ۱۰۹ مصوبه استانی، ۶۶ پیشنهاد ملی، ۱۶ دستاورد ملی و ۲۵ مصوبه استانی شد.

وی گفت: تا مرداد امسال یک هزار و ۹۰۳ فقره کارت بازرگانی از سوی این اتاق صادر شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه جامعه زمانی به عدالت دست می‌یابد که خبرنگاران بی‌هیچ واهمه‌ای واقعیت‌ها را ثبت کنند، گفت: در شرایط سخت کنونی همه باید دست به دست هم دهیم و از این بحران عبور کنیم.

جمشید برزگر، افزود: در این عرصه مدیران، مسوولان و فعالان اقتصادی به تحلیل‌های خبرنگاران و بیان حقایق از سوی آنها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیاز مبرم دارند.

عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: خبرنگار و رسانه چشم و چراغ جامعه بوده و کشور ما که نیاز به توسعه پایدار دارد برای عبور از شرایط بحرانی کنونی، نیاز به همراهی خبرنگاران و رسانه ها دارد.

ناصر امجد، افزود: خبرنگاران و رسانه ها به نوعی چرخ دنده جامعه بوده و حرکت آن ها موجب به حرکت در آمدن چرخ های توسعه جامعه می شود.

دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز نیز با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای مترقی نمی شود مگر اینکه دارای رسانه‌ها و مطبوعات آزاد باشد، گفت: اگر در کشورهای توسعه‌ یافته مسائلی مانند اختلاس، ارتشا و تخلف کم است به دلیل بالا بودن شخصیت افراد آن جوامع نیست بلکه به دلیل فضای باز رسانه‌ای و انجام رسالت کامل خبری و اطلاع‌رسانی از سوی خبرنگاران آن جامعه است.

قاسم قویدل، با اشاره به اینکه تنها حلقه اتصال جامعه به دولت رسانه و خبرنگاران هستند، افزود: فضای رسانه ای برای دوری مسوولان و افراد جامعه از خلاف باید باز باشد و مطالب خبرنگاران نیز باید منطبق با حقایق و قوانین باشد.