جشنواره موسیقی موغام محملی برای بروز استعدادهای جوان
جشنواره موسیقی موغام محملی برای بروز استعدادهای جوان

به گزارش قلم پرس، عرفان شفاعتی و سینا شجری دو هنرمند جوان تبریزی ۱۷ ساله هستند که با شرکت در این رقابت هنری به هنرنمایی در صحنه جشنواره موسیقی موغام پرداختند. عرفان شفاعتی نوازنده ساز ناغارا به عنوان مشایعت‌کننده به همراه سینا شجری، قریب دو سال است که مشغول هنر نوازندگی است و محضر اساتیدی چون […]

به گزارش قلم پرس، عرفان شفاعتی و سینا شجری دو هنرمند جوان تبریزی ۱۷ ساله هستند که با شرکت در این رقابت هنری به هنرنمایی در صحنه جشنواره موسیقی موغام پرداختند.

عرفان شفاعتی نوازنده ساز ناغارا به عنوان مشایعت‌کننده به همراه سینا شجری، قریب دو سال است که مشغول هنر نوازندگی است و محضر اساتیدی چون استاد شاطریان، نیک‌نفس و صاحب قرانی را درک کرده است.

سینا شجری نوازنده تار جوان که در دومین روز جشنواره به هنرنمایی پرداخت، بالغ بر ۸ سال است که به هنرآموزی این ساز مشغول است.

وی نوازندگی را با استاد شهریار صدیق آغاز نموده و بعدها در محضر استاد سیامک فرج زاده و استاد سونار نجاری هنرآموز ساز تار آذری را ادامه داده است.

چهار عنوان مقام کشوری در جشنواره فرهنگی و هنری فردا، و کسب مقام دوم در دو دوره جشنواره موسیقی جوان از افتخارات سینا شجری است.

وی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری و اطلاع‌رسانی جشنواره موسیقی موغام، این جشنواره را بستری برای رویش استعدادهای نو دانسته و ایجاد انگیزه برای جوانان را از مهم‌ترین کارکردهای آن عنوان می‌کند.

سینا شجری نیز با قدردانی از تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برگزاری این جشنواره، با تأکید بر اینکه تبریز گهواره اصلی موسیقی موغام است، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره برای سومین بار نقطه عطفی در تاریخ هنری تبریز است که باید استمرار پیدا کرده و چنین رویکردهایی استمرار پیدا کند.

گفتنی است سومین جشنواره سراسری موسیقی موغام، با حضور هنرمندانی در دو بخش تک‌نوازی و خوانندگی و نیز بخش ویژه تبریز، در روزهای ۱۸ تا ۲۰ بهمن‌ ماه در حال برگزاری است و روز ۲۱ بهمن‌ ماه آیین اختتام خود را برگزار خواهد کرد.