تعهد ایران به یونسکو برای حفظ منظر بازار تاریخی تبریز 
تعهد ایران به یونسکو برای حفظ منظر بازار تاریخی تبریز 

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی‌اقدم در نشست خبری این رویداد اظهار کرد: مبنای عمل مدیریت‌های شهری بر اساس طرح‌های توسعه شهری است و  هر اقدامی در حوزه ساخت و ساز اعم از صدور پروانه ساخت، تراکم بافت، تعداد طبقات و… باید بر اساس این طرح‌ها باشد.   وی افزود: دغدغه‌های مشترکی در شهرها داریم، لازم […]

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی‌اقدم در نشست خبری این رویداد اظهار کرد: مبنای عمل مدیریت‌های شهری بر اساس طرح‌های توسعه شهری است و  هر اقدامی در حوزه ساخت و ساز اعم از صدور پروانه ساخت، تراکم بافت، تعداد طبقات و… باید بر اساس این طرح‌ها باشد.  

وی افزود: دغدغه‌های مشترکی در شهرها داریم، لازم دیدیم به جای طرح جزیزه‌ای مسائل، مجمعی برای این کار تشکیل داده و برای حل این دغدغه‌ها راهکاری ارائه دهیم.   

وی اضافه کرد: تشکیل مجمعی از چندین استان‌ و طرح چالش‌ها و ارائه گزارشات در این باره و استفاده از تجربیات دیگر شهرها و پرهیز از موازی کاری در حوزه رفع حاشیه‌نشینی از جمله اهداف تشکیل این مجمع مشورتی است که سومین دوره آن به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.  

نائب رئیس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کشور تصریح کرد: برگزاری این نشست‌ مقارن با سیاست دولت سیزدهم در حوزه مسکن و طرح جهش مسکن است که فرصت را غنیمت دانستیم در این حوزه وورد کنیم.  

وی افزود: رکود مسکن در دولت گذشته مشکلات زیادی در کشور ما پدید آورد که نتیجه آن بدمسکنی و تولید مسکن غیراستاندارد بود و علاوه بر آن برخی بدمسکنی در بافت حاشیه و فرسوده داریم که به آن نرخ تقریبی می‌گوییم.  

بابایی در پاسخ به سوالی درباره بافت تاریخی شهر و حفظ منظر تاریخی نیز گفت: جمهوری اسلامی تعهداتی در قبال یونسکو دارد و از جمله آن حفظ حریم منظره بازار تاریخی تبریز است که باید این حریم را حفظ کنیم.
وی افزود: در بافت تاریخی هم میراث و هم شهرداری مسئول و متعهد هستند و اخیرا ابلاغیه‌ای داده‌اند که ۱۴۵۰ هکتار بافت تاریخی است.  

بابایی اقدم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر خروج شورای شهر از عمارت ساعت خاطرنشان کرد: چهار عضو شورای شهر موافق این کار هستند و در صورت تعیین محل جدید که امیدواریم به زودی اتفاق بیافتد، ساختمان عمارت را تخلیه خواهیم کرد.