تاکید آمریکا بر حمایت از رژیم صهیونیستی در میانه تجاوزهای اخیر این رژیم
تاکید آمریکا بر حمایت از رژیم صهیونیستی در میانه تجاوزهای اخیر این رژیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری روزانه خود بدون اشاره به حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، حملات راکتی حماس را محکوم کرد و خواستار کاستن از تنش‌ها شد. به گزارش وبگاه خبری «هیل»، وی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری روزانه خود بدون اشاره به حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، حملات راکتی حماس را محکوم کرد و خواستار کاستن از تنش‌ها شد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، وی در خصوص تحولات اخیر میان فلسطینی‌ها و دشمن صهیونیست، گفت «جو بایدن» روزانه در جریان تحولات در اورشلیم (قدس اشغالی) و غزه از جمله ویدئوهایی منتشر شده که رگبار راکت‌هایی که تل‌آویو را هدف قرار می‌دادند، قرار گرفته است.

وی در ادامه بدون اشاره به این که حملات مذکور در واکنش به بمباران برج‌های مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی، انجام گرفته، افزود: از هفته گذشته، او (بایدن) به تیمش برای تعامل فشرده با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی از جمله رهبران در سراسر خاورمیانه دستور داده است. تیم او در حال انتقال پیامی واضح و ثبات از تنش‌زدایی است و این تمرکز اصلی ماست.

سخنگوی کاخ سفید سپس بر حمایت کور آمریکا از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی با بهانه حمایت از امنیت آن تاکید کرد و با تروریستی خواندن مقاومت فلسطین، حملات راکتی حماس را محکوم کرد.

وی مدعی شد دولت بایدن به دنبال کردن دیپلماسی و تنش‌زدایی ادامه خواهد داد و افزود بایدن از راه‌حل دو دولتی برای حل این نزاع حمایت می‌کند و آن را تنها راه صلح می‌داند.

او سپس با گرفتن ژستی انسان‌دوستانه برای مردم فلسطین گفت: ما معتقدیم فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مستحق تدابیر برابر آزادی، امنیت، عزت و رفاه هستند و مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر صراحتاً با مقامات اسرائیلی درباره این که چطور اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان که سال‌ها و گاهی دهه‌ها در آن‌ها زندگی کرده‌اند و تخریب آن‌ها، برخلاف منافع مشترک ما و دستیابی به راه‌حلی برای این درگیری عمل می‌کند، صحبت کرده‌اند.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی است که تجاوزها و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در اراضی اشغالی و حملات جنایتکارانه به نوار غزه ادامه دارد. شبکه رادیویی «گالاتز» موسوم به رادیو ارتش امروز گزارش داد که کابینه امنیتی اسرائیل ساعت ۹ شب (به وقت محلی) تشکیل جلسه می‌دهد تا طرح‌های مختلف در خصوص وضعیت نوار غزه و همچنین پیام‌های آمریکا را بررسی کند.

وزارت بهداشت فلسطین پیش‌تر از شهادت ۳۵ تن و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی، تمام فلسطین از جمله کرانه باختری ، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به پا خاسته‌اند و سه روز است که این درگیری‌ها ادامه دارد.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک شدن بیش از یک‌هزار فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی دو روز اخیر خبر داد. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تاکنون حداقل پنج صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست به مقابله با رژیم اشغالگر با امکانات در دسترس ادامه دهند تا این رژیم به تجاوزات خود به مقدسات و ملت فلسطین پایان دهد.

انتهای پیام/م