بیش از فقر تبعیض و شکاف اقتصادی مردم را آزار می‌دهد/ گره در منطقه آزاد ارس!
بیش از فقر تبعیض و شکاف اقتصادی مردم را آزار می‌دهد/ گره در منطقه آزاد ارس!

[ad_1] امام جمعه تبریز گفت : بیش از فقر تبعیض مردم را آزار می‌دهد و تبعیض برای مردم گزنده است تلاش کنیم تبعیض از جامعه ما کم شده و از بین برود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز گفت : بیش از فقر تبعیض مردم را آزار می‌دهد و تبعیض برای مردم گزنده است تلاش کنیم تبعیض از جامعه ما کم شده و از بین برود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با توصیه به تقوا الهی اظهار کرد: یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا عدالت بوده و برای رسیدن به عدالت راهکارهای مختلفی از جمله مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است.

وی با ذکر این سئوال که چطور با تبعیض مبارزه کنیم، افزود: تبعیض مردم را آزار می‌دهد، مردم در زمینه‌های اقتصادی با مشکلات فراوانی مواجه بوده  اما یکی از مشکلات اصلی شان شکاف اقتصادی و تبعیض در مسائل اقتصادی و برخوردارهای ناروا برخی افراد خاص است.

آل‌هاشم تصریح کرد: بیش از فقر تبعیض مردم را آزار می‌دهد و تبعیض برای مردم گزنده است تلاش کنیم تبعیض از جامعه ما کم شده و از بین برود.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته معلم گفت: به مناسبت هفته تمام نمازهای جمعه در سراسر کشور در اختیار آموزش بوده و امروز  نماز جمعه باشکوه تبریز هم اعم از سخنران قبل از خطبه، مجری برنامه، گروه سرود، مکبر و ماذن همه آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان عزیز بود.

گره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بالاخره باز شد

وی افزود: خوشبختانه گرهی که در ارتباط با انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی وجود داشت با تدبیر و حکمت والی استاندار آذربایجان‌شرقی و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز، معاون وزیر آموزش و پرورش و در نهایت با عنایت وزیر آموزش و پرورش باز شد و صیادی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش بالاخره معرفی شد.

آل‌هاشم با تقدیر از خدمات پاشایی مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و با آرزوی موفقیت برای صیادی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان اظهار کرد: استفاده از نیروهای انقلابی با تمام سلیقه‌ها مورد تاکید ما بوده استفاده شود و به نیروهای انقلابی و متعهد میدان داده شود.

امام جمعه تبریز همچنین تاکید کرد: دانشگاهیان، دانشجویان و آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان باید نسبت به مسایل سیاسی آگاه‌ترین قشر جامعه باشند.

سیاسی‌بازی و جناح‌بندی در آموزش و پرورش سم است

وی با بیان اینکه سیاسی بازی و جناح بندی در آموزش و پرورش سم است،  تصریح کرد: آموزش و پرورش باید نسبت به آگاه‌سازی سیاسی با دعوت از سخنران و هادیان برای آگاه‌سازی استفاده کنند.

آل‌هاشم با تاکید بر جانشین پروری در تمام ادارات به ویژه در آموزش و پرورش گفت: باید در تمام نواحی، مناطق، مدارس و تمام معاونت‌های ادارات کل به همتاسازی جانشین پروری توجه خاص شود تا اگر مدیری می‌رود مشکلی در این امر و جانشین آن نداشته باشیم.

گره در منطقه آزاد ارس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی اظهار امیدواری کرد که گرهی که در آموزش و پرورش استان باز شد در منطقه آزاد ارس نیز به زودی باز شود و تاز زمان سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی بلکه گره انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد ارس باز شود.

وی افزود: از وزیر اقتصادی و دبیر مناطق آزاد می‌خواهم که در انتخاب مدیر منطقه آزاد ارس با دقت تسریع کنند تا قبل از سفر ریاست جمهوری به استان انجام شود.

انتهای پیام/ی


[ad_2]