بودجه سال ۱۴۰۱ تا نیمه اسفند به شهرداری ابلاغ می‌شود
بودجه سال ۱۴۰۱ تا نیمه اسفند به شهرداری ابلاغ می‌شود

به گزارش قلم پرس، علی نوای باغبان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه ۷ جلسه در این خصوص تشکیل داده است که پنج جلسه در مورد بررسی بودجه در مناطق، […]

به گزارش قلم پرس، علی نوای باغبان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه ۷ جلسه در این خصوص تشکیل داده است که پنج جلسه در مورد بررسی بودجه در مناطق، مرکز و سازمان‌ها بود و دو جلسه دیگر در خصوص کمیسیون‌ها بود که نظرات و جمع‌بندی‌هایی انجام یافت.

عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز با ۹۵۱ هزار میلیارد ریال ارقام تکراری شهرداری بودجه سال آتی را پیشنهاد کرده است.

او خاطرنشان کرد: ۷۱درصد بودجه سال آینده مربوط به پروژه‌های عمرانی و ۲۹ درصد بودجه به امور جاری شهرداری مربوط است. 

باغبان افزود: بر این اساس ۲۰۰ میلیارد تومان وام پیشنهاد شده و به تصویب رسید و نقدا ۲۴۸.۵ میلیارد تومان منابع می‌تواند به مصارف اضافه شود.

او ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی‌ها نشان داد که ۱۸.۵ میلیارد تومان برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص و به تفکیک رده‌های پیشنهاد کمیسیون بررسی و تصویب شد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز ۱۱۹ میلیارد تومان اضافه شد که در راستای تجهیز موتوری خدمات و همچنین تجهیزات آتش‌نشانی به تصویب رسید.

باغبان افزود: اختصاص پنج میلیارد تومان برای تعمیر و بهسازی عمارت ساعت در کمیسیون گردشگری، اختصاص ۲۷.۵ میلیارد تومان برای آسفالت اساسی شهر در کمیسیون عمران، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برابر مصوبه کمیسیون ورزش به منظور بهسازی یک استخر و تکمیل و اتمام پروژه ورزشی الغدیر و ورزش همگانی از جمله دیگر این موارد است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز از افزایش هزینه ۲۲۰ میلیارد تومانی در این کمیسیون خبر داد و افزود: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده که ضروری و جزو سیاست‌های کلان شورا و شهرداری است.  

او ادامه داد: پنج میلیارد برای دسترسی و اجرای حیدرآباد به اتوبان پاسداران، پنج میلیارد برای بهسازی ورزشگاه ایثار و  ۱۰ میلیارد تومان برای سازمان عون بن علی و بر اساس پیشنهاد آنها تصویب شد.

باغبان همچنین با تاکید بر اینکه برخی موارد نیز مطرح شده نیز منوط به عملکرد شهرداری شد، گفت: از جمله این موارد می توان به همسان سازی حقوق، تبدیل وضعیت و… اشاره کرد که بر اساس برآورد شهرداری باید عدد و رقم بیاوریم.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: از شهرداری می خواهیم گزارش دقیق مطالبات و بدهی‌های شهرداری که بروز شده باشد، ارائه شود تا ببینیم بدهی شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی چقدر بوده و همچنین مطالبات شهرداری از نهادها و ارگان ها نیز باید ارائه شود.

باغبان با اشاره به اینکه قطار شهری موضوع مهمی است که باید در صحن شورا توضیح دهند و قانع شویم، اظهار کرد: تاکید کمیسیون و اعضای شورا این است خط یک سال آینده تکمیل شود. ۱۱۴۶ میلیارد تومان برای تکمیل این خط نیاز است و در بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.

او گفت: تاکید این است که سال آینده خط یک مترو تمام شود و منابع آن نیز خوشبختانه وجود دارد و زمین‌های اوحدی در منطقه یک را برای تکمیل خط یک به نقد تبدیل کند.