بلینکن: درباره مذاکرات برجام با نتانیاهو رایزنی کردم
بلینکن: درباره مذاکرات برجام با نتانیاهو رایزنی کردم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به سرزمینهای اشغالی سفر کرده است در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار درباره مذاکرات کنونی در وین درباره برجام و بازگشت واشنگتن به این توافق با نتانیاهو رایزنی کرده است.  وزیر خارجه آمریکا […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به سرزمینهای اشغالی سفر کرده است در نشست خبری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دیدار درباره مذاکرات کنونی در وین درباره برجام و بازگشت واشنگتن به این توافق با نتانیاهو رایزنی کرده است. 

وزیر خارجه آمریکا با تاکید چند باره به تعهدات آمریکا بر امنیت اسرائیل، درباره بازسازی غزه بعد از حملات و جنایت رژیم صهیونیستی نیز گفت: بازسازی دوباره غزه نباید حماس را منتفع کند. 

بلینکن اضافه کرد، من از طرف رئیس جمهور بایدن به تل آویو آمدم تا تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل را ثابت کنم و همچنین برای تامین امنیت گسترده تر درباره کاهش تنشها در کرانه باختری و بیت المقدس تمرکز کنیم. 

وی تاکید کرد، آمریکا به طور کامل از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود در برابر حملات(مقاومت فلسطین) حمایت می‌کند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که نظامیان رژیم صهیونیستی با ایجاد محدودیت و درگیری در اطراف مسجد الاقصی از زمان شروع ماه مبارک رمضان زمینه ساز بروز درگیریهای گسترده و در نهایت تنشهای نظامی را موجب شده بود. 

بلینکن در ادامه اظهارات خود بر لزوم بازسازی غزه تاکید کرد و گفت: بازسازی غزه نباید موجب منتفع شدن حماس شود. 

بنیامین نتانیاهو نیز در این کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد، اگر حماس آتش بس را نقض کند با پاسخ محکمی مواجه خواهد شد. 

در حال تکمیل..