برگزاری شب‌های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز
برگزاری شب‌های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز از تلاش برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهر تبریز در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: برای برگزاری شب های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز توافق اولیه انجام شده و پس از طی مراحل قانونی لازم برنامه ریزی صورت می گیرد.

به گزرش قلم پرس، سعید حاجی زاده در حاشیه مراسم فرهنگی و ادبی تبریز که در شهر ارزروم برگزار شد، گفت: تبریز یک شهر تاریخی و فرهنگی بوده که ظرفیت های گردشگری آن متناسب با این قدمت در سطح کشور و جهان به خوبی معرفی نشده است و البته از سال ۲۰۱۸ و بعداز انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام استارت این موضوع زده شد.

او ادامه داد: بعداز رویداد تبریز ۲۰۱۸ تلاش ها برای معرفی بیشتر ظرفیت های گردشگری و فرهنگی این شهر به عنوان یکی از قطب های توریستی کشور دوچندان شده است و می خواهیم از این پتانسیل ها و توانمندی های فرهنگی و گردشگری برای توسعه بیشتر تبریز و جذب گردشگر استفاده کنیم.

سعید حاجی زاده افزود: در حوزه بین الملل تلاش می کنیم برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرهای خواهر خوانده تبریز برگزار کرده و زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم کنیم که یکی از همین برنامه ها برگزاری شب فرهنگی تبریز در ارزروم بود که مورد توجه و اقبال شهروندان ارزروم قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در کنار این مراسم از ترجمه ترکی استانبولی دیوان پروین اعتصامی در ارزروم نیز رونمایی شد، گفت: همچنین در شهر ارزروم نمایشگاه عکس معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری تبریز برگزار شد.

او افزود: برای برگزاری شب های فرهنگی ارزروم و اصفهان در تبریز توافق اولیه انجام شده و پس از طی مراحل قانونی لازم برنامه ریزی صورت می گیرد.

حاجی زاده گفت: معرفی تبریز فقط به کشورهای دیگر محدود نمی شود و تلاش داریم تا این شهر تاریخی و فرهنگی را در سطح کشورمان نیز معرفی کنیم و به همین منظور شب فرهنگی اصفهان در تبریز برگزار می شود.