برخورد جدی با عاملان کشت شاه دانه در روستاهای اهر
برخورد جدی با عاملان کشت شاه دانه در روستاهای اهر

به گزارش قلم پرس از اهر، علی فاضلی در شورای قضایی شهرستان اهر اظهار کرد: با دستور دستگاه قضایی و با همکاری دستگاههای نظامی، انتظامی و امنیتی از دستگیری افرادی که کشاورزان دو  روستای بخش مرکزی اهر را تشویق و ترغیب به کشت شاه دانه می‌کردند، خبر داد.  وی گفت: خوشبختانه با کارهای اطلاعاتی و […]

به گزارش قلم پرس از اهر، علی فاضلی در شورای قضایی شهرستان اهر اظهار کرد: با دستور دستگاه قضایی و با همکاری دستگاههای نظامی، انتظامی و امنیتی از دستگیری افرادی که کشاورزان دو  روستای بخش مرکزی اهر را تشویق و ترغیب به کشت شاه دانه می‌کردند، خبر داد. 

وی گفت: خوشبختانه با کارهای اطلاعاتی و انتظامی انجام شده هم محل کشت و هم افراد مرتبط در این خصوص شناسایی و دستگیر شده و مقدار قابل توجهی از این نوع مواد مخدر کشف، ضبط و با تشکیل پرونده در حال سیر مراحل قضایی هستند.

این مقام مسئول قضایی با هشدار به افراد متخلف وبرخی روستائیانی که از روی ناآگاهی و بعضا سودجویی گرفتار این باندها شده‌اند تاکید کرد در امر مبارزه با مواد مخدر و اینگونه اعمال مجرمانه با هیچ کس تعارفی نداریم و دستگاه قضایی با آمرین و عاملان اشد برخورد قضایی انجام خواهد داد.

وی با قدردانی از مجموعه‌های دست اندرکار امر مبارزه با مواد مخدر شهرستان بر ضرورت تلاش و همکاری شبانه‌روزی همه دستگاه‌های مرتبط در امر پیشگیری، آموزش و سایر موارد تاکید کرد.

دادستان عمومی وانقلاب اهر با تاکید بر فرهنگ سازی در این خصوص افزود: دستگاه قضایی و نهادهای ضابط قضایی به تنهایی توان مقابله و ریشه‌کنی با این امر را ندارند و ضرورت دارد برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و ادارات تخصصی، زمینه‌های لازم را برای آموزش و آشنایی بیشتر خانواده‌ها در خصوص انواع مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری ارائه کنند.

علی فاضلی همچنین بر ضرورت توسعه آموزش‌های همگانی برای آگاه‌سازی عمومی از مضرات و مشکلات ناشی از اعتیاد در خانواده‌ها توسط ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ادارات و اقشار مختلف جامعه مورد تاکید قرار داد.

وی در این جلسه همچنین با هشدار به اراذل و اوباش گفت: کسانی که بخواهند با اعمال مجرمانه خودشان امنیت عمومی جامعه مختل کنند به صورت جدی برخورد خواهد شد و اخیرا نیز برخی از این افراد که مبادرت به نزاع دسته جمعی کرده بودند در کمترین زمان با دستور قضایی دستگیر و اشد برخورد قضایی انجام و هم اکنون این افراد در زندان، تحمل کیفر محکومیت خود هستند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳