انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد
انتشار مطالب کذب علیه دیگران پیگرد قانونی دارد
رئيس پليس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: برابر قانون، نشر اکاذيب از طريق اينترنت و ساير بسترهاي فضاي مجازي، جرم تلقي شده و شخص يا اشخاص بايد پاسخگوي اعمال خود در اين خصوص باشند.

به گزارش قلم پرس، سرهنگ “اکبر محمدجعفری “در تشریح این موضوع اظهار داشت:گاهآ مشاهده می گردد با مراجعه کاربران فضای مجازی به پلیس فتا عنوان می کنند که فرد یا افرادی ناشناس با ایجاد صفحه ای در شبکه های اجتماعی اقدام به بارگذاری و انتشار مطالبی کذب و خلاف واقع بر علیه آنان نموده و از این پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:برخی از کاربران بدون توجه به صحت و سقم موضوع و یا کذب بودن آن، هر آنچه را که می‌بینند در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌دهند، بدون آن‌که به عواقب آن برای خود یا دیگران فکر کنند درحالی کاربران به هیچ عنوان نباید مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند ملاک قرار داده و باید از بازنشر آن خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان به مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی بخواهند اقدام به انتشار مطالب کذب یا سایر موارد مجرمانه کنند پلیس فتا در چهار چوب قانون با این گونه افراد برخورد خواهد کرد.

سرهنگ “محمدجعفری” از هموطنان خواست: کاربران در شبکه های اجتماعی به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارند و از نوشتن مطالب غیرمتعارف اجتناب ورزند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان تاکید کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.