استفاده هوشمندانه از برق، راهکاری برای بهبود بهره وری شبکه برق رسانی
استفاده هوشمندانه از برق، راهکاری برای بهبود بهره وری شبکه برق رسانی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز کفت: استفاده هوشمندانه از برق، راهکاری اساسی برای بهبود بهره وری شبکه برق رسانی است.

به گزارش قلم پرس، اکبر فرج نیا با بیان اینکه در جامعه امروز اکثریت مسایل از جمله توسعه صنایع، فن آوری ها و سیستم های زیرساختی وابسته به صنعت برق بوده و بدون برق شاهد دنیایی بی حرکت و تاریک خواهیم بود.اظهار کرد: با توجه به این موضوع و روند تولید وتوزیع پیچیده ای که برق دارد آن را تبدیل به کالایی ارزشمند و گران بها کرده که باید در حفظ آن دقت داشته و با مصرف بهینه ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.
در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق تبریز افتخار خدمت رسانی به بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار مشترک در ۳ شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو را دارد و به منظور تامین برق پایدار در مناطق تحت پوشش همکاران شرکت به صورت شبانه روزی در تلاش هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به آغاز دوره پیک بار تابستان از ۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور اضافه کرد: بیشترین مصرف برق در ساعات خاصی از روز اتفاق می افتد و دلیل آن استفاده همزمان مشترکان در تعرفه های مختلف از این انرژی ارزشمند بوده که موجب افزایش فشار بر شبکه و بروز ناترازی و اختلال می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم تبیین راهکارهای استفاده بهینه انرژی برق درجامعه، ادامه داد: برای پیشگیری از بروز ناترازی در شبکه و تأمین برق پایدارموردنیاز ، مدیریت زمان و استفاده‌ی هوشمندانه و بهینه از انرژی برق راهکاری اساسی است.
فرج نیا افزود: از جمله راهکاری های مصرف هوشمندانه از کالای ارزشمند برق، استفاده از کالاهایی با برچسب انرژی و استفاده از لوازم برقی غیرضروری در ساعات غیرپیک و تنظیم سیستم های سرمایشی روی دمای آسایش ۲۵ درجه است.
وی با بیان اینکه با استفاده بهینه از منابع، بهره‌وری شبکه برق رسانی به طور کلی بهبود می‌یابد خاطرنشان کرد: لازمه تحقق این امر نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه برق در جامعه بوده که در این خصوص تمام نهادهای مرتبط می توانند موثر باشند.

 

انتهای پیام/