ارزش افزوده معادن در آذربایجان‌شرقی به ۱۰٫۵ درصد رسید
ارزش افزوده معادن در آذربایجان‌شرقی به ۱۰٫۵ درصد رسید
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دولت سیزدهم میزان ارزش افزوده معادن استان به بیش از ۱۰ و نیم درصد یعنی تقریبا ۵ برابر سال های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی امروز در بازدید از شرکت مس سونگون آذربایجان، با تاکید بر اینکه معدن پیشران اصلی اقتصاد استان است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ وقتی وارد مدیریت استان شدیم،  ارزش افزوده حوزه معادن ۲ درصد بود؛ درحال حاضر و بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه استان، این آمار به بیش از ۱۰ و نیم درصد یعنی تقریبا ۵ برابر آمار گذشته افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی از قطب‌های معدنی کشور محسوب می شود گفت: مزیت اصلی توسعه استان در حوزه معدن است و اگر ما به سوی صنایع پایین دست، تولید، بهره‌وری و زنجیره ارزش برویم، بطور قطع سهم عمده ای از ارزش افزوده آذربایجان شرقی معطوف به حوزه معدن خواهد شد.

وی به بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: این بخش یکی از رویکردهای مهم استان می باشد و از طرفی آذربایجان شرقی در منطقه‌ای قرار گرفته است که بحث‌های زیست محیطی دریاچه ارومیه تهدیدی برای حوزه کشاورزی است.

در دو سال اخیر حدود ۴۰ درصد کل سال‌های گذشته، گلخانه افتتاح شده است

کلامی کشت گلخانه ای را از اولویت های بخش کشاورزی دانست و افزود: با توجه به شرایط آبی نمی‌توانیم به کشاورزان بگوییم کشت نکنند اما در مقابل آن کشت گلخانه‌ای را از اولویت‌های مهم برنامه استان قرار داده‌ایم بطوریکه در دو سال اخیر، چیزی حدود ۴۰ درصد کل سال‌های گذشته، گلخانه افتتاح شده است و میزان مساحت گلخانه های استان ، از ۲۷۵ هکتار به ۳۸۰ هکتار افزایش یافته و درحال تولید می باشند.

کلامی اضافه کرد: در بخش کشت گلخانه ای جزو استان های برتر هستیم و بیشتر فعالیت ها در منطقه آزاد ارس، هشترود و تبریز انجام می شود.

انتهای پیام/