اردن: اقدامات اسرائیل در قدس تحریک‌آمیز است
اردن: اقدامات اسرائیل در قدس تحریک‌آمیز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن طی بیانیه‌ای به اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در قدس اشاره کرد. در این بیانیه آمده است: «اقداماتی که اسرائیل در الاقصی انجام داده، اقدامی تحریک آمیز رد شده و محکومی بوده که بر خلاف تلاش‌های بین‌المللی است». وزارت خارجه اردن اضافه کرد: «موفقیت تلاش‌های بین‌المللی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن طی بیانیه‌ای به اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در قدس اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: «اقداماتی که اسرائیل در الاقصی انجام داده، اقدامی تحریک آمیز رد شده و محکومی بوده که بر خلاف تلاش‌های بین‌المللی است».

وزارت خارجه اردن اضافه کرد: «موفقیت تلاش‌های بین‌المللی برای آتش بس، گام نخست مثبت بوده و اسرائیل باید ملزم به توقف اقدامات تحریک آمیز باشد».

وزارت خارجه اردن بر ضرورت ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای آغاز مذاکرات تحقق صلح بر اساس راه حل دو دولت تاکید کرد».

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد امروز (جمعه) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شامگاه روز گذشته،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

در پی تجاوزهای رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلفی از نوار غزه، طبق اعلام یونیسف، حدود ۱۰۷ هزار نفر مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند.

یونیسف ادامه داد، دست‌کم به ۵۰ تأسیسات آموزشی و ۲۰ تأسیسات بهداشتی خسارت وارد شده و حدود پنجاه درصد از خطوط آب آسیب دیده است.

انتهای پیام/.