احتمال برگزاری نمایشگا رینوتکس بصورت مجازی /۱۶ درصد از شرکت کنندگان رینوتکس موفق به راه اندازی کسب و کار شدند
احتمال برگزاری نمایشگا رینوتکس بصورت مجازی /۱۶ درصد از شرکت کنندگان رینوتکس موفق به راه اندازی کسب و کار شدند
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته 16 درصد از فناوران شرکت کننده در نمایشگاه رینوتکس هفتم موفق به راه اندازی کسب و کارهای جدید شدند.

به گزارش قلم پرس، سعید غریب خواجه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۲۲ تا ۲۵ آبان امسال اظهار داشت: ثبت نام فناوران از اول مهر ماه جاری تا پایان مهر ماه از طریق سایت های www.rrto.ir و www.rinotex.ir انجام می شود .

وی در دامه با اشاره به شرایط موجود و ایجاد محدودیت هایی از طرف ستاد مبارزه با کرونا در استان، افزود: ما در همه حال تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و هرچند دستورالعمل های لازم برای برگزاری نمایشگاه پیش بینی شده اما در صورت مساعد نبود شرایط برگزاری موضوع اطلاع رسانی و یا به زمان دیگر موکول و یا اینکه به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تاکید کرد: تمامی امکانات و شرایط برای برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی در حال آماده سازی است و از ۱۷ زون تخصصی این نمایشگاه، ۲ زون به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی ها و پژوهش هایی که انجام گرفته بیش از ۷۰ درصد شرکت کننده ها در سال گذشته برای شرکت در هشتمین نمایشگاه رینوتکس اعلام حضور کرده اند، خاطر نشان کرد: رویداد بین المللی رینوتکس دارای اهمیت بوده و آبروی تبریز است.

غریب اضافه کرد: در نمیشگاه سال جاری تلاش می‌کنیم از توان بخش خصوصی برای اجرای نمایشگاه نهایت کمک را بگیریم و هیچ گونه هزینه دولتی انجام نگیرد و در این خصوص از بخش های مختلف اقتصادی استان، برندها و تولید کنندگان درخواست می کنیم برای برگزاری این نمایشگاه ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: در اولین نمایشگاه ۱۵۹ طرح، نمایشگاه دوم ۵۹۳ طرح ، نمایشگاه سوم ۹۷۳،طرح، نمایشگاه چهارم یک هزار و ۷۱۳ طرح، نمایشگاه پنجم یک هزار و ۷۳۲ طرح در ششم یک هزار و ۶۱۲ طرح و در نمایشگاه سال گذشته سه هزار و ۲۲۲ طرح دریافت شده بود.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال تصور می شود در بحث بهداشتی و مهندسی پزشکی با تعداد طرح های بسیار زیادی مواجه شویم

وی ادامه داد: براساس استاندارد های ارزیابی نمایشگاه ها ، ارزیابی اثربخشی آخرین نمایشگاه رینوتکس در سال گذشته ۱۶ درصد از فناوران و شرکت های حاضر توانسته اند اقدام به راه اندازی کسب و کار کنند که این درصد معیار جهانی است.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: همچنین براساس این ارزشیابی، ایجاد شبکه فروش حدود ۱۰ درصد، افزایش سهم بازار ۵ درصد، جذب سرمایه گذاری های داخلی ۳ درصد ، اخذ وام در حدود ۵ درصد و عقد قراردادهای داخلی حدود ۹ درصد انجام گرفته است.