آغاز به کار نشست بین المللی معماری و ساخت‌وساز قازانیش
آغاز به کار نشست بین المللی معماری و ساخت‌وساز قازانیش

[ad_1] آغاز به کار نشست بین المللی معماری و ساخت‌وساز قازانیش نشست بین المللی معماری و ساخت و ساز قازانیش با عنوان «بازتاب هویت» با حضور شهردار تبریز امروز در شهر قازان آغاز به کار کرد. به گزارش قلم پرس،، نشست بین‌المللی معماری و ساخت و ساز قازانیش با حضور یعقوب هوشیار، شهردار تبریز و […]

[ad_1]


آغاز به کار نشست بین المللی معماری و ساخت‌وساز قازانیش

نشست بین المللی معماری و ساخت و ساز قازانیش با عنوان «بازتاب هویت» با حضور شهردار تبریز امروز در شهر قازان آغاز به کار کرد.

به گزارش قلم پرس،، نشست بین‌المللی معماری و ساخت و ساز قازانیش با حضور یعقوب هوشیار، شهردار تبریز و متخصصان حوزه شهری جهان در شهر قازان روسیه آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از این نشست بین المللی برجسته کردن اهمیت نقش معماری در توسعه شهرها و  نشان دهنده نقش بی بدیل معماری و ساخت و ساز در ارتباط با حفظ ارزش فرهنگی و تاریخی شهرها است.

در آیین افتتاحیه این نشست متخصصان مشهوری مانند سرگئی اسکوراتوف، سرگئی اسکوراتوف، بنیانگذاران دفتر TLP و الکساندر سیمیلو، معمار و محقق علمی در زمینه معماری و شهرسازی استانیسلاوای سوئیس حضور داشتند.

ایلسور متشین، شهردار قازان در افتتاحیه این نشست با بیان اینکه تصادفی نیست “نام انجمن به عنوان “دستاورد” ترجمه می شود، افزود: ما  پس از طی کردن یک مسیر طولانی در حوزه معماری و شهری، امروز آماده واکاوی موضوعات مربوط به معماری در شهر قازان هستیم.

ایلسور متشین با اشاره به اینکه حاذق ترین متخصصان معماری در این شهر گرد هم آمده اند تا ترسیمی از آینده معماری آینده و فردای قازان داشته باشند، خاطر نشان کرد: دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر و دگرگونی است بر همین اساس معماری و ظواهر شهر  برای دهه های آینده برنامه ریزی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد نشست بین‌المللی معماری و ساخت و ساز قازانیش بتواند زمینه‌ساز به اشتراک گذاری منابع فکری و تحقیقات علمی توسعه شهرهای مدرن را فراهم سازد.

این نشست بین‌المللی یک پلت‌فرم بین‌المللی منحصر به فرد برای جستجوی زبان معماری مشترک برای شهر و شهروندان است که می تواند پیشینه فرهنگی متنوع  با رویکرد آینده نگری را منعکس کند.

این نشست پیش از اجلاس سران کشورهای بریکس  با سخنران هایی از ۲۰ کشور که عمدتاً از اعضاء و یا نامزدهای عضویت در بریکس از جمله کشورهای  ترکیه، هند، چین، آرژانتین، مصر، امارات، عربستان سعودی و … در حال برگزاری است.

در این نشست  بین المللی حدود ۷ هزار نفر به صورت حضوری و آنلاین شرکت خواهند کرد که یکی از موضوعات اصلی آن، توسعه شهرها و تحقیق در رابطه با تعادل لازم بین همکاری فعال بین المللی و حفظ هویت هر منطقه منحصر به فرد خواهد بود.

گفتنی است در سال ۲۰۲۴، روسیه ریاست انجمن بین المللی بریکس شامل کشور های برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را بر عهده خواهد گرفت و قازان میزبان اجلاس کشورهای بریکس در اکتبرسال آینده(مهر ماه ۱۴۰۳) خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، در بخش” ایران در آغاز قرن” و با موضوع “نقش معماری و هویت محلی در ارتباط بین ملت ها  با نگاهی به پروژه احیاء جاده ابریشم در تبریز”به ایراد سخنرانی خواهدپرداخت.

با توجه به خواهر خواندگی شهرهای تبریز و قازان، گفتنی است در حاشیه این همایش یعقوب هوشیار شهردار تبریز از پارک ۵ هکتاری نامگذاری شده به نام تبریز در شهر قازان بازدیدی به همراه ایلسور متشین شهردار این شهر، در خصوص طراحی،ساخت و نصب المان های در این پارک خواهد داشت.همچنین مقرر شده شهرداری قازان، المان هایی جهت نصب در پارک نامگذاری شده به نام این شهر در تبریز ارائه نماید.

[ad_2]