آذربایجان‌شرقی قطب تولید و صادرات لوازم خانگی است/ ضرورت تکمیل زنجیره تولید و اتصال حلقه‌های تولید اشتغال به یکدیگر
آذربایجان‌شرقی قطب تولید و صادرات لوازم خانگی است/ ضرورت تکمیل زنجیره تولید و اتصال حلقه‌های تولید اشتغال به یکدیگر

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی ظرفیت قابل توجهی در حوزه های مختلف صنعتی دارد، گفت: یکی از این حوزه ها، بخش لوازم خانگی است که این استان از لحاظ تولید و صادرات در بخش لوازم خانگی قطب است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی ظرفیت قابل توجهی در حوزه های مختلف صنعتی دارد، گفت: یکی از این حوزه ها، بخش لوازم خانگی است که این استان از لحاظ تولید و صادرات در بخش لوازم خانگی قطب است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی وزارت صمت از واحدهای تولیدی لوازم خانگی استان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیمات مهمی در حوزه صنایع لوازم خانگی گرفته شده است که امیداوریم باعث رشد، ارتقای تولید و صادرات در استان شود.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در بسیاری از رشته صنعت ها قطب است و بزرگترین منطقه صنعتی آزاد تجاری کشور در این استان قرار دارد در واقع این استان در زمینه صادرات دروازه ورود به اوراسیا است و می تواند یک هاب صادرتی باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که مهمترین ویژگی صنعت آذربایجان شرقی این است که صنعت متکی بر بخش خصوصی است، اظهار کرد: تقریبا از بعد از انقلاب عمده سرمایه گذاری ها به وسیله بخش خصوصی انجام شده که این یک مزیت است.

پرنیان افزود: امیدواریم با مزیت هایی که وجود دارد هم از لحاظ نیروی انسانی و هم شهرک‌های تخصصی و هم تکمیل زنجیره، استان جایگاه واقعی خود را در شمال غرب کشور در زمینه افزایش صادرات به اروپا، قفقاز، اوراسیا و کشورهای آسیایی بیابد.

 

سرمایه ‎گذاری ۱۹ میلیون دلاری ۲ واحد تولیدی در لوازم خانگی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های توسعه و افزایش تولید و اشتغال در بخش لوازم خانگی استان به ترتیب ۱۵ و ۴ میلیون دلار خبر داد.

صابر پرنیان  افزود: یکی از واحدهای صنعتی لوازم خانگی برای توسعه خطوط تولید خود از جمله تولید ماشین لباسشویی، یخچال ساید بای ساید و همچنین ایجاد خط رنگ اقدام به سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاری نموده است که تا ۶ ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی ادامه داد: در همین ارتباط یکی دیگر از واحدهای تولیدی هم برای ایجاد خط تولید یخچال با موتور اینورتر ۴ میلیون دلار سرمایه گذاری نموده است که این خط توسعه نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال سیصد نفر فراهم خواهد شد.

پرنیان تصریح کرد: مسیر سرمایه گذاری در توسعه صنایع مختلف هموار است و بخش خصوص پرچم دار این بخش از سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: تکمیل زنجیره تولید و اتصال حلقه های تولید اشتغال به یکدیگر در صدر اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

انتهای پیام/

 


[ad_2]