آذربایجان‌شرقی در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی
آذربایجان‌شرقی در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی قرار داریم، گفت: با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی نزدیک به ۵۰۰ لیتر روغن در روز تولید خواهد شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در آستانه خودکفایی تولید روغن خوراکی قرار داریم، گفت: با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی نزدیک به ۵۰۰ لیتر روغن در روز تولید خواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه صنایع غذایی ۵۷۰ واحد تولیدی وجود دارد که روغن یکی از مواد اولیه اساسی این صنایع است بنا بر این باید به سمت خودکفایی تولید مواد اولیه کالاهای اساسی حرکت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط تولیدی روغن خوراکی بخش خصوصی که با سرمایه گذاری نزدیک به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی انجام می شود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی به ۱۵ هزار تن روغن خوراکی نیاز دارید، افزود: ماده اولیه این واحدهای تولیدی سویا است که مشتقات حاصل از این محصول می تواند علاوه بر روغن خوراکی به گلیسیرین و در نهایت به خوراک دام تبدیل شود.

انتهای پیام/


[ad_2]