ساماندهی حاشیه نشینان از دغدغه‌های شورای شهر تبریز است
ساماندهی حاشیه نشینان از دغدغه‌های شورای شهر تبریز است

به گزارش قلم پرس، روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز در بازدید چند ساعته خود از پروژه‌های حاشیه نشینی منطقه اسدگلی، با بیان اینکه شورا و شهرداری اعتقاد قلبی به ساماندهی مسائل حاشیه‌نشینی شهر دارند، تصریح کرد: وضعیت مشکلات حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده شهری، رفع معضلات بدمسکنی و رسیدگی به مشکلات موجود در این […]

به گزارش قلم پرس، روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز در بازدید چند ساعته خود از پروژه‌های حاشیه نشینی منطقه اسدگلی، با بیان اینکه شورا و شهرداری اعتقاد قلبی به ساماندهی مسائل حاشیه‌نشینی شهر دارند، تصریح کرد: وضعیت مشکلات حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده شهری، رفع معضلات بدمسکنی و رسیدگی به مشکلات موجود در این منطقه را به طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.
لیکن در این راستا دولت نقش مستقیم دارد و بایستی همراه و همگام با شهرداری‌ها در خصوص حل معضلات حاشیه نشینی اقدامات اساسی انجام دهند.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات اساسی دولت جهت ریشه‌کن کردن بحث حاشیه نشینی، مشخص نمودن وضعیت مالکیت املاک حاشیه نشینان می‌باشد که چندین دهه است به دلیل عدم وجود اسناد مالکیت و متعاقباً عدم ارائه خدمات در خصوص پروانه ساخت و یا سایر ادارات به معضل بزرگی تبدیل شده است.
وی ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۰ به جهت اقدامات انجام یافته در منطقه اسدگلی، اقدامات عاجل و تسریع در این خصوص را خواستار شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی را از اولویت های اساسی و برنامه‌ریزی شده اعضای شورا خواند و گفت: این شورا عزم خود را برای ارائه طرح‌هایی جهت برخورداری حاشیه نشینان از سکونت گاه‌های مناسب جزم کرده است.
رشیدی با بیان اینکه ساماندهی مناطق حاشیه نشینی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهری است، تغییر چهره حاشیه شهر را نیازمند تلاش وافر و همه جانبه از جمله حاکمیت، دولت، شهرداری‌ها و موسسات مردم نهاد دانسته و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر نیز با تمام تلاش در پی ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح این بافت هستند و برنامه‌های مناسبی برای این امر در نظر گرفته شده است.