رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده با ارائه بسته‌های تشویقی
رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده با ارائه بسته‌های تشویقی
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی و همراهی شهروندان با این موضوع خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محمد عزتی در وبینار «بررسی وضعیت نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و بارگذاری پروانه های ساختمانی در سامانه بازآفرینی و اجرای بسته های تشویقی به ویژه بسته ۱۹ بندی ستادبازآفرینی» که با حضور محمد آیینی معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و با شرکت مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استانها و شهرداری‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: روند بازآفرینی شهری در تبریز با استفاده از تسهیلات و ضوابط ویژه در راستای تشویق، ترغیب و مشارکت هرچه بیشتر مردم و همراهی شهروندان در نوسازی و بهسازی مسکن موجب شتاب گرفتن و رونق ساخت وساز مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تبریز شده است.

وی ضمن تشریح عملکرد شهرداری تبریز در اجرای اهداف و برنامه های بازآفرینی شهری، گزارشی از اقدامات انجام یافته در زمینه سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده وناکارآمد شهری ارائه داد.

عزتی با اشاره به صدور ۷۳۰ پروانه در بافت فرسوده و ناکارآمد تبریز در سال گذشته اعلام کرد: سال ۱۴۰۲ ۷۳۰ فقره پروانه ساخت برای ۲ هزار و ۵۷۹ واحد مسکونی به مترآژ ۴۵۸ هزار و ۸۶۸ مترمربع صادر شده است که به نسبت سال‌های قبل رشد مضاعفی داشته است.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات مستمر در حوزه بازآفرینی شهری و تصویب محدوده‌ بافت‌های فرسوده و ناکارآمد با در نظر گرفتن اهرم‌های تشویقی متناسب با ظرفیت بومی شهر تبریز و ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی ساخت و ساز در بافت ناکارآمد تبریز را شتاب بخشیده است.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این وبینار ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری تبریز در حوزه بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: در اجرای اهداف و برنامه های بازآفرینی شهری و اعمال سیاست ها و بسته های تشویقی در صدور پروانه های ساختمانی در محلات مشمول، برنامه های شهرداری تبریز را به عنوان نمونه موفق برای سایر شهرهای کشور تسری می‌دهیم.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی در حوزه بازآفرینی شهری در کل کشور حمایت و همکاری بیشتری با شهرداری‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/