۱۹ درصد سرمایه گذاری کشور در صنعت خودروسازی است/ تولید سالانه ۴۸۰ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری و سنگین در آذربایجان
۱۹ درصد سرمایه گذاری کشور در صنعت خودروسازی است/ تولید سالانه ۴۸۰ هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری و سنگین در آذربایجان

[ad_1] رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۹ درصد سرمایه گذاری کشور در صنعت خودروسازی است، گفت: با وجود ۱۷۰ واحد قطعه سازی در استان، توان تامین ۳۰ درصد از قطعات خودروسازان کشور در آذربایجان شرقی فراهم است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان در گفت وگو با خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت […]

[ad_1]


رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۹ درصد سرمایه گذاری کشور در صنعت خودروسازی است، گفت: با وجود ۱۷۰ واحد قطعه سازی در استان، توان تامین ۳۰ درصد از قطعات خودروسازان کشور در آذربایجان شرقی فراهم است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان در گفت وگو با خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت و سیمای خودروسازی، مجموعه سازی و قطعه سازی در استان اظهار کرد: خودروسازی یک صنعت پیچیده است و با رشد آن شاهد رونق بیشتر صنایع پایین دستی از جمله ۶۰ رشته بزرگ و کوچک صنعتی مانند فولاد، پتروشیمی، لاستیک، آلومینیوم، شیشه، نساجی، رنگ و پوششهای مواد شیمیائی و غیره خواهیم بود.

وی ادامه داد: حدود ۱۹ درصد سرمایه گذاری کشور مربوط به این صنعت است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب خودروهای تجاری و سنگین کشور محسوب می شودف گفت: در حال حاظر ۲ واحد خودروسازی سواری با ظرفیت سیصد و سی هزار دستگاه خودروی سواری با میزان اشتغال دو هزار و ۴۰۰ نفر و همچنین ۸ واحد تولید خودروهای تجاری و سنگین از جمله اتوبوس و مینی بوس و کامیون و کامیونت با ظرفیت حدود یکصد و پنجاه هزار دستگاه با میزان اشتغال یک هزار و ۴۰۰ نفر در استان فعالیت دارند .

فعالیت حداقل ۱۷۰ واحد صنعتی قطعه سازی با میزان اشتغال ۵۰۰۰ نفر بطور مستقیم و ۱۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در استان از جمله ظرفیتهای صنعتی است که پرنیان در سخنان خود به آن اشاره نمود.

رئیس سازمان صمت استان عمده مشکلات شایع قطعه سازان استان را مربوط به مطالبات این قشر از واحدهای بزرگ کشور عنوان نمود و تصریح کرد: عدم پرداخت به موقع این مطالبات در طولانی مدت موجب بروز مشکلات عدیده مالی، کمبود سرمایه در گردش، مشکل تهیه مواد اولیه و در نهایت جلوگیری از توسعه فعالیت اینگونه واحدها را در پی دارد.

وی به روز نبودن ماشین آلات و تجهیزات واحدهای قطعه سازی را از دیگر مشکلات عمده قطعه سازان استان دانست که موجب بالا رفتن قیمت تمام شده محصول نیز می شود.

پرنیان در پایان به تشریح برنامه های سازمان صمت در خصوص صنعت خودرو و قطعه سازی استان پرداخت و اظهار کرد: پیگیری تکمیل زنجیره خودرو و مجموعه سازی در استان جزو اولویت‌های سازمان بوده و پیگیری قطب سوم خودرو در استان و تولید خودرو با پلتفرم مشترک از دیگر برنامه های زیر ساختی کلان استان محسوب می شود.

همچنین پیگیری مطالبات قطعه سازان از شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور و الزام واحدهای بزرگ طرف قرارداد به پرداخت مطالبات طی بازه زمانی مشخص، تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات ویژه مالی جهت بازسازی خطوط تولید بویژه از طریق شیوه های نوین تامین مالی از جمله تامین مالی زنجیره ای در قطعه سازی استان نیز جزو برنامه های پیش روی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که صابر پرنیان از آنها یاد کرد.

انتهای پیام/


[ad_2]