۱۳۵۹ خانوار آذربایجان‌شرقی دارای ۲ و ۳ قلو هستند
۱۳۵۹ خانوار آذربایجان‌شرقی دارای ۲ و ۳ قلو هستند

[ad_1] مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: یک‌هزار و ۱۴۸ خانوار دو قلو و ۲۱۱ خانوار سه قلو در استان وجود دارند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، فرگل صحاف ظهر امروز در جلسه ستاد جمعیت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مجموع فرزندان امداد بگیر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در استان یک‌هزار و ۷۰۰ نفر بوده و مهم‌ترین هدف […]

[ad_1]


مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: یک‌هزار و ۱۴۸ خانوار دو قلو و ۲۱۱ خانوار سه قلو در استان وجود دارند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، فرگل صحاف ظهر امروز در جلسه ستاد جمعیت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مجموع فرزندان امداد بگیر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در استان یک‌هزار و ۷۰۰ نفر بوده و مهم‌ترین هدف سازمان حمایت از کودک و نگهداری در نزد بستگان درجه یک و دو است.

فرگل صحاف با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۴۸ خانوار دو قلو و ۲۱۱ خانوار سه قلو در استان وجود دارند، افزود: بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت‌کننده از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده‌ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را تدوین و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۵۴ نفر آزمایش ژنتیکی خانواده‌های معلولین به مبلغ ۴٫۵ میلیارد تومان توسط بهزیستی هزینه شده تا از تولد نوزاد معلول و سقط‌های ناصحیح جلوگیری شود.

حسین حقائی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: براساس آمار مرکز آمار ایران تغییرات جمعیتی در کشور از سال‌های ۶۵ تا ۹۵ به سمت پیری بوده و ۱۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی بالای ۶۵ سال  است.

انتهای پیام/س


[ad_2]