۹۰ درصد تحقیقات، در عمل مورد استفاده قرار نمی گیرد
۹۰ درصد تحقیقات، در عمل مورد استفاده قرار نمی گیرد

[ad_1] نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ۹۰ درصد تحقیقات، در عمل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها ۱۰ درصد آنها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مسعود پزشکیان امشب در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت در تبریز برگزار شد، اظهار […]

[ad_1]


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ۹۰ درصد تحقیقات، در عمل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها ۱۰ درصد آنها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مسعود پزشکیان امشب در گردهمایی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ۹۰ درصد تحقیقات، در عمل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها ۱۰ درصد آنها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که توسعه‌ بین‌المللی و مشارکت دادن صاحبان فرآیند در تحقیقات در عملیاتی کردن نتایج تحقیقات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید ارتباطی بین ارائه کننده، گیرنده و فردی که مشکلات را حل می‌کند، برقرار شود که از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: منابع کشور محدود است و اقدامات باید اولویت‌بندی شده و سرمایه‌ها در موضوعات مهمی صرف شوند.

بسته اقتصادی ویژه‌ای در حمایت از پژوهش‌ها در نظر گرفته شده است

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی  نیز در این نشست اظهار کرد: زیرساخت‌های قانونی برای فعالیت‌های پژوهشی در نظر گرفته شده و احکامی نیز در این راستا تدوین شده است.

وی ادامه داد: مهمترین این احکام، قانون نام‌ها و نشان‌های جغرافیایی و ثبت اختراعات، علائم صنعتی و تجاری است که در شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها اهمیت بسیاری دارد و خروجی‌های شرکت دانش بنیان باید استانداردسازی، نظارت و پیگیری شده و در مسیر تحقق شعار سال باشد.

فعالیت۷۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور 

علیرضا منادی، نماینده دیگر مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سال ۱۳۸۲ در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی قانونی را تنظیم کردیم که بسیار هم خوب عمل کرد و خروجی آن ۷۵۰۰ شرکت‌ دانش بنیان بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال تولید، دانش بنیان و ایجاد اشتغال عنوان کردند و همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

منادی افزود: طرح جهش تولید دانش بنیان در ۲۰ ماده تنظیم شد و برخی از مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان به قانون تبدیل شده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با تحقق این برنامه ها تعداد شرکت‌ها به ۲۵ هزار مورد برسد.

انتهای پیام/


[ad_2]