۷۷ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری تبریز عابران پیاده و سالمندان هستند
۷۷ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری تبریز عابران پیاده و سالمندان هستند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز بر ضرورت تسریع در نصب دوربین های ترافیکی سطح شهر تاکید کرد و گفت: اعمال قوانین و فرهنگسازی عمومی در رفع معضل ترافیک تبریز نقش کلیدی دارند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدرضا روشنی صبح امروز در نخستین قرار از پنجمین دور قرارهای خدمت شهرداری که در […]



معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز بر ضرورت تسریع در نصب دوربین های ترافیکی سطح شهر تاکید کرد و گفت: اعمال قوانین و فرهنگسازی عمومی در رفع معضل ترافیک تبریز نقش کلیدی دارند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدرضا روشنی صبح امروز در نخستین قرار از پنجمین دور قرارهای خدمت شهرداری که در منطقه یک برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های شهروندی، ترویج فرهنگ شهروندی در حوزه ترافیک و فرهنگ‌سازی عدم خرید از وانت‌بارها و رعایت محدوده ترافیکی از جمله موضوعات حائز اهمیت حوزه حمل و نقل بوده و نیازمند مشارکت دست اندرکارن این حوزه است.

۵۳ نفر در تصادفات تبریز کشته شدند

وی گفت: از ابتدای سال ۷۳ نفر فوتی در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده و این رقم برای شهر تبریز ۵۳ نفر است، خاطرنشان کرد: ۱۰نفر از فوتی‌ها مختص به  اتوبان پاسداران است.

روشنی افزود: ۷۷ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری تبریز عابرین پیاده و سالمندان هستند، گفت: ۶۴ درصد متوفیان تصادفات درون شهری تبریز جوانان بوده و بر همین اساس کنترل سرعت وسائل نقلیه، سهم بسزایی در کاهش تصادفات درون شهری شهر دارد.

او همچنین تصریح کرد: بررسی رده های سنی تصادفات درون شهری نشان می دهد، ۶۴ درصد متوفیان جوان و  ۷۷ درصد متوفیان عابرین پیاده و سالمند هستند بر همین اساس، آمار گویای این است که ما باید به کنترل سرعت توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با تشریح وضعیت ترافیکی منطقه یک تبریز با اعلام اینکه این منطقه تا پایان سال متعهد به ایجاد ۷ ایستگاه اتوبوس است، گفت: طرح ترافیکی توانیر نیز نیاز به مطالعه داشته  چرا که در این محل بحث جابجایی درختان مطرح است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه مباحث ترافیکی ۴۲ متری انقلاب به کمیته فنی ارجاع داده شده است ادامه داد: این منطقه در حوزه ترافیک شهری فعالیت گسترده ای انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل هرچه بهتر وضعیت ترافیکی، دوربین های مورد نیاز معابر باید سریعا نصب شود، ابراز کرد: چراغ فرماندهی هتل مرمر، گیت خیابان آذربایجان در مسیر بی آرتی، ساماندهی بی آرتی از پل حمید تا پل کابلی، عابر پیاده چایکنار ساماندهی از جمله اقدامات ترافیکی انجام یافته در منطقه یک تبریز است.

روشنی در ادامه سخنان خود در این جلسه به توجه بیشتر معاونین حمل‌ونقل و ترافیک مناطق دهگانه به مباحث اتوبوسرانی و سرویس مدارس تاکید کرد.

پایان پیام/