۵/ ۳ میلیون دانش آموز از آموزش آنلاین جا مانده‌‍‌‌اند
۵/ ۳ میلیون دانش آموز از آموزش آنلاین جا مانده‌‍‌‌اند
رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  گفت:  طبق آمار منتشر شده حدود ۵/ ۳ میلیون دانش آموز از آموزش آنلاین جا مانده‌‍‌‌اند؛ سال گذشته هم در جلسه‌ای را با کمیسیون تلفیق در خصوص کودکان جامانده از تحصیل داشتیم؛ اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته شد

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی اسماعیلی در مورد  جزییات تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد:کمیسیون تلفیق بودجه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۸ لایحه بودجه؛ ۱۰درصد از محل منابع حاصل از واردات خودرو را برای کمک به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور، شهید رجایی، شاهد، جهاد دانشگاهی و سازمان نوسازی مدارس برای خرید تبلت دانش‌آموزی مناطق محروم و روستاها اختصاص داده است.

کودکان بسیاری به تبع شدت گیری کرونا از تحصیل جا مانده‌اند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: اپیدمی کرونا تاثیرات کلی بر زندگی تمام افراد داشت به گونه‌ای که  در طول دو سال اخیر شاهد تعطیلی مدارس بودیم و همین موضوع باعث جا ماندن تعداد بسیاری از کودکان از تحصیل شده است؛ کمبود امکانات آموزشی و نبود زیر ساخت‌های مناسب برای آموزش آنلاین آسیب جدی به سطح علمی کشور وارد کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: طبق آمار منتشر شده حدود ۵/ ۳ میلیون دانش آموز از آموزش آنلاین جا مانده‌‍‌‌اند؛ سال گذشته هم در جلسه‌ای را با کمیسیون تلفیق در خصوص کودکان جامانده از تحصیل داشتیم؛ اعتباراتی برای آنها در نظر گرفته شد و امسال هم این ردیف اعتباری به صورت گسترده برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و تهیه امکانات آموزشی همچون تبلت دانش آموزشی و گوشی هوشمند در مناطق مختلف به ویژه روستاها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد:  این اعداد و ارقام مد نظر در کمیسیون تلفیق پاسخگو به نیاز آموزشی کشور نیست اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در  کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را می‌کنند تا موانع آموزشی از پژوهش در دانشگاه‌ها تا برطرف شدن مشکلات آموزشی دانش آموزان جا مانده از تحصیل را رفع کنند.

انتهای پیام/