۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش هوایی و پهپادی تخریب شد/درخواست از خبرنگاران برای گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز
۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش هوایی و پهپادی تخریب شد/درخواست از خبرنگاران برای گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز

شهردار تبریز از تخریب ۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش هوایی و پهپادی در حریم شهری تبریز خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه ۲ برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ناحیه محوری […]



شهردار تبریز از تخریب ۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش هوایی و پهپادی در حریم شهری تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه قرار خدمت از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه ۲ برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ناحیه محوری در شهرداری تبریز می تواند با پایش هوایی ساخت و ساز و خودآگاهی مردم موجب توقف ساخت و سازهای غیرمجاز شود.

وی از تخریب نزدیک به ۵۰۰ ساخت و ساز غیرمجاز با پایش پهپادی در حریم شهری خبر داد و افزود: در این خصوص رسانه‌ها هم باید کمک کنند تا منابع آیندگان را حفظ کنیم.

هوشیار افزود: مدیران شهری، مردم و رسانه‌ها نسبت به مخاطره‌های ساخت و ساز غیرمجاز آگاه هستند و این ساخت و سازها توسط افراد سودجو انجام گرفته است.

به گفته شهردار تبریز، محدوده‌ای مثل شمس‌آباد یک روزه  تشکیل نیافته و سال‌های سال شکل گیری آن به طول انجامیده است. ما باید موضوع ساخت و ساز غیر مجاز را پیگیری و پایش کنیم. هر نقطه‌ای که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌گیرد، رسانه‌ها باید حضور داشته باشند.

وی بر لزوم حفظ حریم شهر به عنوان ظرفیت‌های اصلی شهر تاکید کرد و گفت: بسیاری از این اراضی، ملی بوده و دستگاه‌های مربوطه موظف به حفاظت از آنها هستند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز حساس باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان نواحی در مناطق شهرداری موظف به پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و مسؤل هر گونه احداث غیرمجاز هستند.

به گفته هوشیار، در این بین شرکت‌های خدماتی نیز حق ارائه آب و برق و گاز به ساخت ‌و سازهای غیرمجاز را ندارند.

پایان پیام/