۳ طلا و یک برنز آسیا در انتظار آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست
۳ طلا و یک برنز آسیا در انتظار آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در قزاقستان، علیرضا سرلک در ۵۷، علی سوادکوهی در ۷۹ و علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار فینال شدند اما مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست در نیمه نهایی راهی دیدار رده بندی شد. در وزن […]

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در قزاقستان، علیرضا سرلک در ۵۷، علی سوادکوهی در ۷۹ و علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار فینال شدند اما مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست در نیمه نهایی راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان ده بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل بیلال از پاکستان ۳ بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. سرلک برای رسیدن به فینال نیز با نتیجه ۵ بر یک از سد یوتو تاکشیتا از ژاپن گذشت و فینالیست شد. سرلک بعد از ظهر امروز(شنبه) در فینال به مصاف کومار راوی از هند می رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۱ نفر حضور دارند، مرتضی قیاسی در دور نخست برابر کریم حوجاکوف از ترکمنستان ۶ بر ۲ پیروز شد. وی در دور بعد و در یک چهارم نهایی نیز برابر علی بیک عثمان اف از قرقیزستان ۷ بر ۳ پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت اما برابر تاکوتو اوتوگورو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از ژاپن ۸ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. قیاسی برای کسب مدال برنز آسیا به مصاف نودیر رحیم اف از ازبکستان می رود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول به مصاف کاران از هند رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست به مصاف ریوکی یوشیدا از ژاپن رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. وی در مبارزه دوم و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان در یک مبارزه سنگین و سخت با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی به مصاف یوسربایف از قزاقستان رفت و با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۱ شرکت کننده دارد، علی شعبانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر کادیان از هند ۱۰ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

رقابت های رده بندی و فینال ۵ وزن نخست از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز(شنبه) آغاز می شود.

انتهای پیام