۲ پارک سفیر و صائب و محوطه ورزشگاه تختی به بهره برداری می رسد
۲ پارک سفیر و صائب و محوطه ورزشگاه تختی به بهره برداری می رسد

به گزارش قلم پرس، داوود طالب نژاد گفت: ۲ پارک محله ای جدیدالاحداث سفیر و صائب و همچنین محوطه نوسازی و بهسازی شده ورزشگاه جهان پهلوان تختی تبریز افتتاح و مورد بهره برداری شهروندان قرار می گیرد.شهردارمنطقه ۳ محل اجرای پارک محله ای سفیر را در شهرک طالقانی ذکر کرد و افزود: این پارک در محله ایی نسبتا […]

به گزارش قلم پرس، داوود طالب نژاد گفت: ۲ پارک محله ای جدیدالاحداث سفیر و صائب و همچنین محوطه نوسازی و بهسازی شده ورزشگاه جهان پهلوان تختی تبریز افتتاح و مورد بهره برداری شهروندان قرار می گیرد.
شهردارمنطقه ۳ محل اجرای پارک محله ای سفیر را در شهرک طالقانی ذکر کرد و افزود: این پارک در محله ایی نسبتا کم برخوردار از خدمات شهرداری در سالیان گذشته بوده که با توجه سیاست ها و برنامه ریزی های کلان شهرداری و موافقت ها و مساعدت های شورای اسلامی شهر تبریز، شهرداری منطقه ۳ تبریز نیز بر ارائه خدمات بیشتر به محلات سطح حوزه بخصوص در ایجاد پارک های محله ای در محلات سطح حوزه اقدام کرد.
وی وسعت پارک جدید الاحداث سفیر در شهرک طالقانی را ۱۱۸۰۰ متر مربع اعلام کرده و ادامه داد: این پارک بعد از طی توافقات با شرکت آب و فاضلاب در زمین مشهور به منبع آب از سوی شهرداری منطقه برای رفاه حال شهروندان با ویژگی های منحصر بفردی در زمین شیب دار احداث شد.

طالب نژاد از امکانات ایجاد شده در این پارک برای استفاده اهالی به زمین بازی کودکان، زمین ورزشی بزرگسالان، رینگ دوچرخه سواری و همچنین برای زیبایی هرچه بیشتر به احداث آب نمای خاصی در سه قسمت اشاره کرد.
شهردار منطقه ۳ با اشاره به کف سازی پیاده راه ها و دیواره های داخل پارک با سنگ لاشه، گفت: استفاده از سنگ لاشه در پارک سفیر، دارای مزایای متعددی از جمله وجود اصطکاک بالا در مواقع باران و برف برای عابران پیاده و همچنین به علت طبیعی بودن سنگ، حسی منطبق با طبیعت را به انسان انتقال می دهد.

طالب نژاد افزود: پارک صائب واقع در خیابان صائب تبریز در ملک سهم شهرداری منطقه از قطعات تفکیکی نیروی انتظامی احداث شده و شهرداری در این محل نیز به جهت نیاز شهروندان به فضای سبز، علی رغم امکان احداث بنا و کسب سود مالی، این مکان را به احداث پارک محله ای اختصاص داد.

وی با اشاره به تجهیز پارک محله ای یک هزار متر مربعی صائب به لوازم ورزشی و زمین بازی کودکان، گفت: سومین پروژه عمرانی که از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، محوطه داخلی ورزشگاه جهان پهلوان تختی تبریز است که شهرداری منطقه مسیر پیاده راهها و سواره روهای داخلی این ورزشگاه را به وسعت ۲۰۰۰متر مربع و به شکل اساسی نوسازی و بهسازی کرده است.

شهردار منطقه در پایان از افتتاح فاز اول مجموعه تاریخی فرهنگی باغشمال خبر داد و افزود: این مجموعه نیز در ضلع شمال شرقی تقاطع خیابان آزادی با خیابان ارتش واقع در زمین سابق پادگان ارتش در حال احداث است که با افتتاح کامل آن، به اندازه قابل توجهی به وسعت فضای سبز و سرانه آن در سطح منطقه اضافه خواهد شد.